شنبه ۴ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۶:۱۲
۰ نفر

اختلاف قیمت اعلام‌شده خودروهای صفر، گرانی احتمالی‌گوشت قرمز، کاهش قیمت سکه و بازار گارانتی‌های معتبر گوشی در معرض نگاه اطلاع رسان اقتصادی قرار گرفته است؛ ببینید:

اختلاف قیمت اعلام‌شده خودروهای صفر

 اختلاف قیمت اعلام‌شده خودروهای صفر با مدل و نام‌های یکسان به‌طور معمول ذهن خوانندگان را به خود مشغول می‌کند.

به طوری که برای نمونه اتیکت‌های پشت شیشه نمایشگاه‌ها، نمایندگی‌ها و اتحادیه نمایشگاه‌داران و یا شرکت‌های لیزینگ با یکدیگر اختلاف چندصدهزار تومانی دارد.

جدای از ضمانت‌ها و نمونه ‌های گوناگونی که هر یک موجب اختلاف قیمت می‌شوند، بیمه‌های ناقص شخص ثالث نیز این روند را تشدید می‌کند. برخلاف اعتراض برخی شهروندان و مسئولان از جمله اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو شرکت‌های متعددی اقدام به فروش خودرو با درصدی از بیمه شخص ثالث می‌کنند که این روند قیمت خودروی دارای بیمه ناقص را پایین‌تر می‌آورد.

گوشت گران می‌شود
یک مقام مسئول گرانی گوشت قرمز را در ماه مبارک رمضان تأیید کرد. در حالی که با افزایش قیمت یونجه و جو روند صعودی قیمت گوشت کلید خورده و دکتر جواد وکیلی گیلانی رئیس هیأت‌مدیره مرکز همکاری‌های امور دام نیز پیش‌بینی کرده به‌دنبال رشد تقاضا رشد قیمت گوشت محتمل است.

 وی می‌گوید: با اینکه شرکت پشتیبانی امور دام از چند ماه پیش دام‌های اضافی دامداران را خریداری و برای مواقع ضروری مانند ماه مبارک رمضان ذخیره کرده اما قیمت گوشت افزایش خواهد داشت.

 کاهش قیمت سکه
روز گذشته سکه طرح جدید 141 هزار تومان عرضه می‌شد تا کاهش 2 هزار تومانی آن ابتدای هفته را با کاهش کلی قیمت سکه و ارز همراه کند. سکه طرح قدیم نیز 164 هزار تومان معامله شد. بهای سکه نیم‌بهار آزادی 70 هزار تومان و سکه نیز با 2 هزار تومان کاهش به 36 هزار و پانصد تومان رسید.

نرخ خرید و فروش پرقدرت‌ترین ارزهای جهان در بازار غیررسمی نیز اندکی کاهش داشت. روز پیش پوند انگلیس یک هزار و 730 تومان خریداری و یک هزار و 740 تومان به‌فروش می‌رسد. یورو نیز یک هزار و ششصد و نو تومان خریداری و یک هزار و 760 تومان فروخته می‌شد.

 بازار گارانتی‌های معتبر گوشی
بازار سیم‌کارت و گوشی تلفن همراه هفته را با اخبار خوبی آغاز کرد. نخست اینکه فهرست گارانتی‌های معتبر اعلام شد تا کاربران به گارانتی‌های دیگر اعتماد نکنند. خبر دیگر نیز شامل وعده مسئولان برای بهبود اشکال‌های شبکه تلفن همراه تا پایان سال است در حال حاضر نیز کیفیت شبکه تلفن همراه نسبت به ماه‌های گذشته تا 10 درصد ارتقا یافته است.  در مورد گارانتی‌های معتبر گوشی تلفن همراه نیز انجمن فروشندگان سیم‌کارت، گوشی و لوازم جانبی نسبت به خرید از شرکت‌های خارج از فهرست و فاقد هولوگرام انجمن هشدار داد. شرکت‌های ایراتل، اتصالات، سیتادل، خدمات طلایی‌نیا، تلکام، سیتا دل‌تلکام، پارس قائم، پرشین تلکام، فیتکو، رانجو، پارس، پردیس، قشم، تلفن نیکا و برامان نیز شرکت‌های معتبر را تشکیل می‌دهند.

کد خبر 2887

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز