دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۲:۲۶
۰ نفر

جلسه شورای شهر تهران به بررسی تبصره‌های باقیمانده از بودجه سال ۹۴ شهرداری تهران اختصاص پیدا کرد تا کار تصویب بودجه عمومی سال آینده به اتمام برسد.

 البته ديروز عليرضا دبير، رئيس كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر تهران توضيحاتي در رابطه با ميزان بودجه نقدي و غيرنقدي شهرداري در سال 94 نيز ارائه داد.در يكي از تبصره‌هايي كه به تصويب رسيد، شهرداری تهران بايد در راستای ترویج شهروندی و ارتقاي سطح فرهنگ پذیری شهروندان 3درصد از اعتبارات نقدی معاونت‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به شهرداری را با تایید کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا هزینه کند. اظهارنظر اعضا درباره اين تبصره در جدول شماره يك آمده است.

در تبصره‌اي ديگر كه ديروز در شوراي شهر بررسي شد براساس بند «الف» ماده 116 و بند الف ماده 117 برنامه 5 ساله دوم شهرداری تهران به منظور ایجاد هماهنگی و وحدت رویه و بهبود نظام هماهنگ پرداخت و جبران خدمت و ارتقاي سطح معیشت، رفاه و درمان کارکنان شهرداری تهران مکلف شد در طول سال‌های برنامه دوم کلیه آیین نامه ها و دستورالعمل‌هاي اداری و استخدامی و همچنین فوق‌العاده شرایط محیط کار موضوع تبصره بودجه سال 79 را بازنگری كرده و به تصویب برساند. محسن سرخو، رئيس كميته حمل و نقل شورا در اين رابطه گفت: واحدهای تابعه شهرداری تهران در پرداخت‌های خود هر کدام بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های جداگانه‌ای دارند و به صورت جزیره‌ای عمل می‌کنند این در حالی است که كاركنان هم نسبت به این تفاوت‌های پرداختی بسیار گله‌مندند. به گفته وي این تبصره کمک خواهد کرد تا در راستای اقدام معاونت انسانی در ارتباط با همسان سازی فوق‌العاده‌های پرداختی واحد های شهرداری حرکت‌های خوبی صورت گیرد. 

همچنين بر اساس تبصره 50 در انعقاد قرارداد بین شهرداری و پیمانکاران ضرورت رعایت مفاد شرایط عمومی پیمان از جمله تضامین بانکی و الزام کارفرما به اعمال پیش پرداخت مقرر ضروری است. همچنین تاکید می‌شود که میزان حق بیمه و مالیات تمام پیمانکاران می‌بایست در موعد مقرر توسط شهرداری تهران پرداخت شود.البته این تبصره رای لازم را کسب نکرد. اقبال شاكري،‌ رئيس كميته عمران شورا نيز در رابطه با اين تبصره پيشنهاد داد رعایت نظام فنی اجرایی شهرداری در این تبصره الزامی شود.
در تبصره 51 شهرداری تهران ملزم به استفاده از انرژی‌های نو شد.

عليرضا دبير در رابطه با اين تبصره توضيح داد كه در جهت اشاعه فرهنگ استفاده از انرژی‌های نو ضروری است شهرداری تهران از انرژی‌های تجدید پذیر از جمله انرژي خورشیدی، انرژي زمین گرمایی، توربین‌های بادی و نیروگاه ترکیبی برق و حرارت در تعدادی از ساختمان های سطح مناطق شهرداری تهران استفاده کند. احمد دنيامالي، به عنوان رئيس كميسيون عمران و حمل و نقل نيز گفت كه در حوزه انرژی‌های تجدید پذیر در حال حاضر شهرداری تهران در بعضی از پارک‌ها از دستگاه خورشيدي برای روشنایی استفاده می‌کند اما باید از انرژي زمین گرمایی هم استفاده شود که به آن پرداخته نشده است. وي افزود: استفاده از انرژی گاز  حتی برای استفاده از شومینه و پخت و پز آلودگی ایجاد می‌کند.

پس از اين تبصره 52 مورد بحث قرار گرفت و اينطور كه دبير درباره ‌آن گفت هر گونه ساخت و ساز و عملیات اجرایی منوط به دریافت مجوز مي‌شود. دنيامالي نيز اظهار كرد كه پروژه‌هایی برای ساماندهی روددره‌ها وجود دارد اما دوستان وزارت نیرو به بتن‌کردن کف و محدودشدن ظرفیت جذب آب سفره‌های زیرزمینی در طرح‌های ساماندهی روددره‌ها اعتراض دارند و معتقدند سرپوشیده‌کردن کانال‌ها نیز سیل‌ها را پوشش نمی‌دهد و برای شهر بحران ایجاد می‌کند. دوستي اما پيشنهاد حذف اين تبصره را داد.
به گفته وي، وزارت نیرو دنبال ساختن پارک و مراکز تفریحی نیست و ممکن است از این تبصره وزارت نیرو استفاده کند و جلوی پروژه‌های ما را بگیرد. سرانجام اما این تبصره با اکثریت آرا تصویب شد.

در تبصره 53 نيز بر انعقاد قراردادها با مهندسین مشاور پروژه های فنی و عمرانی در قالب پرداخت نقدی تاکید شد. رئيس كميسيون عمران و حمل و نقل در رابطه با آن توضيح داد: قراردادهایی که با مشاورین منعقد می‌شود ساختار و سیستم را به هم می‌ریزد. دنيامالي اضافه كرد: ما شهرداری را ملزم کردیم در تمام مناقصات به پیمانکاران اعلام کند چند درصد پروژه نقدی و چند درصد غیر نقدی است؛ این باعث شفافیت بیشتر می‌شود. دبير نيز پيشنهاد داد در زمان برگزاری مناقصه و عقد قراردادها درصد نقد و غیرنقدی حجم ریالی قراردادها را مشخص کنند. این پیشنهاد با اکثریت آرا به تصویب رسید.

ديروز همچنين تبصره‌اي به پیشنهاد کمیسیون سلامت و خدمات شهری در خصوص باغات کن قرائت شد كه براساس آن و به پیشنهاد اعضا سقف بودجه برای تملک باغات کن به ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت. اظهار نظر اعضا در اين خصوص را در جدول شماره 2 مي‌خوانيد.روز گذشته در جريان برگزاري يكصد و سي و ششمين جلسه پس از تصویب تبصره‌های بودجه، علیرضا دبیر ماده واحده بودجه سال ۹۴ شهرداری تهران شامل بودجه عمومی شهرداری تهران (مناطق واحدهای ستادی و راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ) را نيز قرائت کرد.

وي با تاکید بر اینکه شهرداری تهران نباید از قالب‌هاي تعريف شده خارج شود تصریح کرد: شهرداری تهران موظف است حداکثر تا سقف 35.5درصد از منابع بودجه سال ۹۴ را به صورت غیرنقدی عمل کند. راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ هم می‌بایست اطلاعات مورد نياز خودروهای پلاک شهر تهران را براي صدور قبوض یا ارسال پیامک در اختیار شهرداری تهران قرار دهد. 

جدول

جدول ۳

 

کد خبر 288671

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha