تحقق مدیریت محلی که در سال‌های اخیر به جای مدیریت خدمات محله اجرایی شده، با تقویت همگرایی و هم‌افزایی میان شورایاری‌ها، مدیریت محله و شهرداران نواحی رخ‌می‌دهد.

 حضور فرهيختگان و نخبگان در انتخاب شوراياري‌ها مي‌تواند اين مهم را تضمين كند. بابك نگاهداري، رئيس مركز مطالعات و برنامه‌ريزي شهر تهران با بيان اينكه مديريت محلي بايد تصويري تمام عيار از فعاليت‌هاي شهرداري در مقياس محلات ارائه كند، افزود: در حال حاضر ارتقاي خدمات فرهنگي، اجتماعي و تنوع‌بخشي به آنان يكي از مطالبات جدي شهرداري تهران از مديريت‌هاي محلي است.

وي در ادامه با اشاره به اينكه مشاركت مؤثر و جدي مردم بايد مشخصه اصلي فعاليت‌هاي فرهنگي و اجتماعي مديريت محلات باشد، تصريح كرد: در همين راستا بهتر است زمينه حضور بيش‌ازپيش معتمدين، فرهيختگان و نخبگان محلات در شوراياري‌ها فراهم شود. رئيس مركز مطالعات و برنامه‌ريزي شهر تهران با تأكيد بر اينكه سراهاي محله، خانه واقعي مردم محله است، گفت: اجماع همه ذي‌نفعان بر ضرورت تداوم مديريت محلي، سرمايه بزرگي است.

نگاهداري افزود: هم‌اكنون سراهاي محله، پايگاه هويت‌يابي و جلب مشاركت مردم در اداره شهر با رويكرد مديريت محلي است. وي با اشاره به اينكه نيازسنجي و حركت در جهت رفع نيازهاي هر محله بايد محور اصلي فعاليت مديريت محلي باشد، ادامه داد: اعتماد ميان مديريت محله و مديريت محلات شاه‌بيت تحقق مديريت محلي به مفهوم واقعي است. وي تأكيد كرد: ارتقاي سرمايه اجتماعي، بهبود كيفيت زندگي و توزيع عادلانه خدمات در محلات از مأموريت‌هاي مهم اجتماعي مديريت محله است. نگاهداري در پايان با اشاره به نقش كليدي مساجد در تحقق مديريت محلي گفت: دايره مخاطبان فعاليت‌هاي محله بايد فارغ از هر نوع سن و جنس باشد.

کد خبر 288587

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha