همشهری آنلاین: رئیس سازمان مدیریت بحران کشور درباره سقوط یک بالگرد در روز پنجشنبه گذشته در منطقه پس قلعه دربند گفت: این بالگرد در اختیار سازمان جمعیت هلال احمر نبوده، بلکه مراحل واگذاری به این سازمان را طی می‌کرده است.

نجارش

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور درباره سقوط یک بالگرد در روز پنجشنبه گذشته در منطقه پس قلعه دربند گفت: این بالگرد در اختیار سازمان جمعیت هلال احمر نبوده، بلکه مراحل واگذاری به این سازمان را طی می‌کرده است.

اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور  گفت: با توجه به این که سازمان مدیریت بحران کشور، فرمانده و هماهنگ کننده فعالیت‌های امدادی است نه مجری آن، قرار شد، دو فروند بالگرد خود را طی فرایندی به جمعیت هلال احمر واگذار کند و فرایند این انتقال نیز آغاز شده اما تکمیل نشده بود.

نجار ادامه داد: از این رو در لحظه وقوع بحران، این بالگرد در اختیار شرکت پشتیبانی و نوسازی هلیکوپترهای ایران (پنها) بوده و پرواز از آنجا انجام شده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور همچنین با اشاره به آنچه از وی در برخی از رسانه ها منتشر شده گفت: آنچه بنده تا به این لحظه در کلیه مصاحبه های خود با خبرگزاری ها گفته ام همین مطلب بوده است که سند این بالگردها مربوط به سازمان مدیریت بحران است و در حال واگذاری به هلال احمر بوده اما تا این لحظه واگذاری انجام نشده و در لحظه وقوع حادثه، این بالگرد در اختیار شرکت پنها بوده است.

اسماعیل نجار همچنین از تشکیل یک تیم بازرسی ویژه برای بررسی دلایل صدور مجوز پرواز و علل سقوط این بالگرد خبر داد.

کد خبر 288491

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha