همشهری آنلاین: مقامات یک شهر در هند روز سه‌شنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند) اعلام کردند برای مهار شیوع گونه مرگبار ویروس آنفلوآنزای خوکی که هزاران نفر را آلوده کرده است، گردهمایی عمومی را ممنوع کرده‌اند.

swine flu

به گزارش خبرگزاری فرانسه مقامات در احمدآباد، بزرگترین شهر ایالت غربی گجرات هند، می‌گویند ۲۱۹ نفر از آغاز امسال به علت آنفلوآنزای خوکی درگذشته‌اند و بیش از ۳۳۰۰ مورد ابتلا به این بیماری تا به حال شناسایی شده است.

راجکومار بنیوال، مقام اجرایی ارشد شهر گفت:‌ «ما اعلامیه‌ای درباره ممنوعیت هر نوع گردهمایی عمومی در این منطقه را منتشر کرده‌ایم.»

او افزود: «سازمان‌دهندگان هر نوع گردهمایی عمومی از پیش باید مجوز آن را از ما دریافت کنند. آنها باید برای همه افراد شرکت‌کننده در آن رویداد ماسک محافظ و موادضدعفونی‌کننده و آب فراهم کننند.»

این تصمیم‌ پس از آن گرفته شد که روز دوشنبه که معاون وزیر بهداشت ایالت گجرات از لحاظ ویروس آنفلوانزای خوکی مثبت شد، و یک روز پیش از آن سخنگوی مجمع ایالتی نیز دچار این ویروس تشخیص داده شد.

این ایالت که نخست‌وزیر فعلی هند، نارندرا مودی، قبلا سروزیر آن بوده است، از لحاظ تلفات ناشی این شیوع بیماری، در رده دوم پس از ایالت مجاورش، راجستان قرار می‌گیرد که این بیماری در آنجا تا به حال جان ۲۲۵ نفر را گرفته است.

وزیر بهداشت هند گفت از شروع سال جدید میلادی تا روز یکشنبه ۱۴۸۴۸ نفر مبتلا به آنفلوآنزای خوکی شناخته شده‌اند، و ۸۳۳ نفر به علت این بیماری درگذشته‌اند.

مقامات در ایالت گجرات به خاطر ناتوانی در مقابله با این شیوع بیماری مورد انتقاد شدید قرار گرفته‌‌اند.اما وزیر بهداشت ایالتی گفت «نیازی نیست که این شیوع آنفلوآنزای خوکی اپیدمی اعلام شود، نیست، زیرا که وضعیت تحت کنترل است.»

گزارش می‌شود که دولت ملی هند به ایالت‌های که دستخوش شیوع این ویروس هستند، پیشنهاد کمک داده و از مقامات بهداشتی خواسته است که انجام درمان‌های ضروری و فراهم‌آوری داروی کافی برای بیماران آنفلوآنزای خوکی را تضمین کنند.

دولت هند اعلام کرد که در حال بازبینی شیو‌‌ه‌ها برای پیشگیری از انتشار بیشتر این بیماری از جمله واکسیناسیون کارکنان پزشکی است که با بیماران مبتلا کار می‌کنند.

سازمان جهانی بهداشت نیز اعلام کرد که به دقت مراقب وضعیت آنفلوآنزای خوکی در هند است، اما هنوز نشانه‌ای از شاخص‌های شیوع گسترده ویروس اچ یک ان یک در دست نیست. یک مقام ارشد سازمان جهانی بهداشت گفت شیوع آنفلوآنزای فصلی در این هنگام سال کاملا عادی است و این سازمان با دولت هند همکاری نزدیکی برای مقابله با این بیماری دارد.

ویروس H1N1 سویه نسبتا جدیدی از ویروس آنفلوآنزای A است که در سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۰. به یک همه‌گیری جهانی انجامید. اکنون این ویرس به عنوان یکی ویروس‌های آنفلوآنزای فصلی در محیط در گردش است. دیگر ویروس‌های آنفلوآنزای فصلی ویروس آنفلوآنزای B و ویروس A نوع H3N2 ست.

کد خبر 288206

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha