همشهری آنلاین: آیت‌الله نوری‌ همدانی، استقامت و حماسه‌آفرینی در برابر هجمه‌های دشمن را مهم‌ترین درس سیره حضرت زینب (س) دانست و گفت: ما باید به تأسی از آن بزرگ بانو تلاش کنیم در هر عرصه‌ای شجاعت، فهم و بصیرت خود را برای رسیدن به این مهم بیفزاییم.

به گزارش ایسنا، آيت‌الله حسين نوري همداني، مرجع تقلید در دیدار جمعی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تبریک فرا رسیدن ولادت حضرت زینب (س)، اظهار کرد: بزرگ‌ترین درس آن حضرت این است که هر کس در هر شغل و جایگاهی سعی کند به لحاظ شجاعت، فهم و بصیرت در حدی باشد که بتواند در برابر دشمن مقاوم و حماسه‌ساز باشد.

وی کار حضرت زینب (س) را یک حرکت حماسی خواند و گفت: قدرت و صلابت آن حضرت به حدی بود که سرپرستی و مدیریت کاروان کربلا پس از ظهر عاشورا به ایشان واگذار شد و توانست نهضت امام حسین (ع) را ادامه داده و به نتیجه مطلوب برساند.

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در بیان عظمت شخصیتی آن بزرگ‌ بانو، گفت: ایشان در طول عمر شریف خود در خدمت 5 تن از معصومان بود؛ امام سجاد (ع) در وصف آن حضرت فرمود تو عالمی هستی که احتیاج به تعلیم دهنده نداری و فهمیده‌ای هستی که نیازی به فهماننده نداری؛ در مجلس ابن زیاد که کسی جرأت حرف زدن نداشت ایشان با خطبه غراء خود او را رسوا و تحقیر کرد.

آیت‌الله نوری‌ همدانی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اهمیت مسئولیت‌پذیری افراد در عرصه‌های اجتماعی، بیان کرد: هر کس مسئولیتی را در جامعه قبول می‌کند باید آن را به نحو احسن انجام دهد.

وی اختلاف‌افکنی در میان ملت‌های مسلمان را نقشه آمریکا، انگلیس و دیگر ایادی آنها دانست و گفت: بیش از یک میلیارد مسلمان در دنیا وجود دارد، اگر همه اینها با هم متحد بودند کسی جرأت نمی‌کرد با راه اندازی گروهک‌هایی همچون داعش و دیگر تکفیری‌ها چهره اسلام را مخدوش کند.

این مرجع تقلید با ابراز تأسف از همراهی و سرسپردگی حکام مرتجع برخی کشورهای اسلامی نسبت به آمریکا و دیگر مستکبران، گفت: آنها سالیانه میلیون‌ها قرآن به چاپ می‌رسانند اما خودشان به توصیه‌های قرآنی عمل نمی‌کنند.

کد خبر 288163

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha