همشهری آنلاین: مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت هوا را تشریح کرد: بارش باران و برف در مناطق سردسیر و کوهستانی کشور

احد وظیفه در گفت‌و‌گو با ایسنا گفت: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی، سامانه بارشی فعالی بر روی دریای مدیترانه مستقر می‌باشد که اثرات ناشی ازآن در روز پنجشنبه سبب بارش باران و در مناطق سردسیر و کوهستانی بارش برف در بسیاری از نواحی کشور می‌شود. بارش‌ها در این روز در استان‌های چهارمحال بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد، مرکزی، کرمان، خراسان جنوبی و مناطق مرکزی فارس شدیدتر و در سایر مناطق بارش خفیف خواهد بود.

وی ادامه داد: با حرکت سامانه و قرار گرفتن آن بر روی کشور بر میزان بارندگی در روز جمعه به ویژه در بعدازظهر در کلیه مناطق افزوده می‌شود و احتمال بارش در این روز در استان سیستان و بلوچستان اندک خواهد بود.

وی با بیان این که بیشترین فعالیت بارش در روز شنبه در نیمه شرقی و نوار شمالی کشور رخ خواهد داد، افزود: در روز شنبه به تدریج از میزان بارش در نواحی غرب و جنوب غرب و از بعدازظهر در مناطق مرکزی کاسته می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور از مواج بودن دریای عمان و تنگه هرمز از اواخر جمعه تا اوایل روز یک‌شنبه خبر داد و افزود: دریای خزر از اواخر روز جمعه طوفانی می شود و در روز شنبه نیز این وضعیت ادامه می یابد. نیمه شرقی خلیج فارس از اواخر جمعه ابتدا نیمه شرقی آن و سپس در روز شنبه سایر نواحی آن مواج و طوفانی می شود و در روز یکشنبه نیز ادامه این شرایط پیش بینی می شود.

وی همچنین با اشاره به هشدار هواشناسی برای وضعیت هوای روزهای جمعه و شنبه گفت: در روز جمعه مسیرهای جاده‌ای استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، زنجان، کرمانشاه، شمال ایلام، همدان، مرکزی، لرستان، چهارمحال بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد و مسیرهای کوهستانی استان‌های گیلان، مازندران و مسیرهای شمالی استان‌های تهران، قزوین و البرز در وضعیت هشداراست و روز شنبه نیز در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، گیلان، مازندران، سمنان، مسیرهای کوهستانی استان گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، البرز، مناطق کوهستانی تهران، کهگیلویه و بویراحمد و شمال فارس بارش برف پیش‌بینی‌ می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با اشاره به وضعیت هوای تهران، اظهارکرد: بر این اساس، آسمان تهران در روز جمعه ابری و بارش باران و برف گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود و حداقل و حداکثر دما در این روز منفی یک و 9 درجه سانتی‌گراد خواهد بود. همچنین در روز شنبه نیز آسمان پایتخت ابری با بارش باران و برف و وزش باد در اواخر وقت خواهد بود و حداقل و حداکثر دما در این روز 4 و 10 درجه پیش بینی‌ می‌شود.

کد خبر 287650

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha