جمعه ۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با گزارش آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت آب و هوای کشور از کاهش دمای ۱۴ استان کشور به زیر صفر درجه خبر داد.

سرما

مهندس احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، در این‌باره گفت: براساس نقشه‌های پیش یابی هوا شناسی به‌جز مناطقی از جنوب شرق در سایر استان‌ها بارش باران و در مناطق سردسیر و کوهستانی بارش برف را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه از شنبه ( 2 اسفند) به تدریج از مقدار بارش‌ها در نواحی مرکزی و نیمه غربی کاشته می‌شود، گفت: در روز یکشنبه این بارندگی‌ها مناطقی واقع در جنوب شرق کشور را دربر می‌گیرد.

وظیفه با بیان اینکه بیشترین شدت بارش در روزهای شنبه و یکشنبه برای نیمه شرقی و نوار شمالی کشور پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی‌ می‌شود این بارش‌ها در روز دوشنبه در شمال شرق و سواحل شرقی خزر ادامه پیدا کند.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه طی سه روز آینده دریای خزر مواج و طوفانی خواهد بود ، ادامه داد:‌ از امروز نیمه شرقی خلیج فارس، دریای عمان و از روزهای شنبه و یکشنبه خلیج فارس ، دریای عمان و تنگه هرمز و در روز دوشنبه خلیج فارس مواج خواهدد بود.

وی اضافه کرد: برای مناطق شرقی کشور از اواخر امروز و طی روز شنبه به سبب وزش باد شدید بروز گرد و خاک در برخی نقاط دور از انتظار نخواهد بود.

وظیفه درباره وضعیت آب و هوای پایتخت در روز شنبه نیزگفت:‌ در این روز آسمان تهران نیمه ابری و در بعضی از ساعات همراه با بارش پراکنده، گاهی وزش باد و به تدریج کاهش ابر پیش بینی شده است و بیشینه و کمینه دما نیز در روز شنبه 8 درجه بالای صفر و صفر خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور همچنین اعلام کرد که در روز شنبه حداقل دمای 14 استان کشور به زیر سفر خواهد رفت که از این میان زنجان و اردبیل به ترتیب با حداقل دمای منفی 9 و منفی هشت درجه سانتی‌گراد سردترین استان‌های کشور خواهند بود.

وی ادامه داد: استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان و بوشهر نیز با حداکثر دمای 28، 25 و 21 درچه سانتیگراد گرم ترین استان‌های کشور در روز شنبه خواهند بود.

کد خبر 287688

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha