همشهری آنلاین: کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه طی سه روز آینده در غالب مناطق کشور شاهد بارندگی خواهیم بود، گفت: امروز و فردا در کلانشهر تهران بارش باران رخ می‌دهد.

به گزارش فارس، فریبا گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، اظهار داشت: انتظار می‌رود در سه روز آینده در غالب نواحی استان‌های واقع در نیمه غربی کشور، جنوب البرز، سواحل شمالی، شمال شرق و شرق کشور شاهد بارش باران و در نواحی مرتفع این مناطق نیز شاهد بارش برف باشیم.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: همچنین انتظار می‌رود امروز و فردا در بخش‌های نیمه غربی کشور از جمله چهارمحال و بختیاری، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و مرکزی بارش باران همراه با رگبار و رعد و برق داشته باشیم.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود امروز نیز در آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، مرکزی، همدان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و همچنین بخش‌های غربی فارس، غرب اصفهان، شمال غرب خوزستان، ایلام، زنجان، دامنه‌های البرز، قزوین، تهران و قم باران ببارد.

به گفته گودرزی، به سبب وجود چنین شرایطی لازم است مسافران برای تردد در جاده‌های کوهستانی مناطق مذکور، تجهیزات لازم را به همراه داشته باشند.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه از امروز تا پنج‌شنبه هفته جاری شاهد وزش شدید باد در مناطق واقع در جنوب غرب و غرب کشور خواهیم بود، اضافه کرد: این امر با بروز پدیده گرد و غبار و کاهش دید افقی در این مناطق همراه می‌شود.

وی یادآور شد: همچنین به سبب وزش شدید باد، خلیج فارس نیز تا سه روز آینده مواج و متلاطم خواهد بود و توصیه می‌شود از ورود شناورهای سبک و قایق‌های تفریحی به آب‌های خلیج فارس طی این مدت خودداری شود.

گودرزی همچنین با اعلام اینکه طی روز جاری در پاره‌ای از نقاط تهران شاهد بارش باران و در ارتفاعات بارش برف همراه با وزش باد خواهیم بود، خاطرنشان کرد: به همین سبب، طی امروز و فردا در سطح شهر تهران بارش باران دور از انتظار نخواهد بود.

کد خبر 286858

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha