همشهری آنلاین: معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: انقلاب اسلامی یک معجزه الهی بود و راهیان نور یک پدیده خاص در انقلاب اسلامی محسوب می‌شود که می‌توان آن را مدافع و سرباز نظام نام برد.

جزایری

به گزارش ایسنا، سردار سرتیپ پاسدار سیدمسعود جزایری در اختتامیه پنجمین دوره تخصصی مدیران کاروان‌های بسیج که در اردوگاه فرهنگی تربیتی ولایت قم برگزار شد، با تاکید بر اینکه اردوهای راهیان نور پدیده ای منحصربه فرد در دنیاست، اظهار کرد: این پدیده نباید با گردشگری مقایسه شود.

انقلاب اسلامی ایران یک نوع معجزه الهی بود و راهیان نور یک پدیده خاص در این انقلاب به شمار می‌آید و پدیده انحصاری قرن به محسوب می‌شود.راهیان نور یک سرمایه انقلابی است که می‌توان آن را سرباز و مدافع نظام نام برد وباید در حفظ و نگهداری آن اقدام جدی به عمل آورد.

سردار جزایری تحلیل و بررسی وارزیابی مستمر این اردوها را ضروری برشمرد و افزود: ظرفیت این اردوها بسیار فراتر از گردشگری است و باید حفظ شود.

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: اردوهای راهیان نور پر از معنویت است و مردم ما بواسطه شناخت و قدردانی از رزمندگان خود به این اردوها می‌روند ، از این جهت قابل مقایسه با گردشگری نیست.

سردار جزایری با تشریح شکل گیری انقلاب و توطئه‌های دو ابر قدرت شرق و غرب پس از آن ، گفت: انقلاب پدیده‌ای ناهمگن با شرایط آن روز بود از این جهت برای هر دو ابر قدرت ، غیرقابل تحمل شد و تحریم‌ها و محاصره‌ها و جنگ را بر ما تحمیل کردند.

وی گفت: راهیان نور فرهنگ مقاومت برخواسته از دوران دفاع مقدس را به نسل امروز منتقل می‌کند از این رو پدیده راهیان نور نقش بارزی در خنثی‌سازی جنگ نرم دشمنان ضد نظام اسلامی ایفا می‌کند. راهیان نور در حین دوران دفاع مقدس با ورود خانواده‌های رزمندگان به سرزمین‌های که در آن ها دفاع صورت گرفت، آغاز شد.

راهیان نور یکی از پدیده‌هایی است که به مثابه سدی در برابر تلاش‌های دشمنان محسوب می‌شود.راهیان نور یکی از اجتماعات بزرگ در میهن اسلامی و در عین حال یکی از تاثیر گذارترین رخدادها در عرصه گردشگری است.

در پایان این مراسم ازتعدادی از دست اندرکاران و برگزیدگان نمونه اردوهای راهیان نور تجلیل شد.

کد خبر 287470

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha