دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: زنبورها دو سه دقیقه بعد از نیش زدن می‌میرند به همین دلیل زنبور تا احساس خطر نکند هرگز نیش نمی‌زند.

زنبور
  • دوست خط خطی

مي‌شود با زنبورها دوست شد! كاري كرد كه در باغ يا مزرعه يا حتي گوشه‌ي حياط ما خانه بسازند. به اين كار مي گوينداهلي‌كردن زنبور. اگر مي‌خواهيد زنبور شما را نيش نزند قرمز بپوشيد، چون زنبور رنگ قرمز را تشخيص نمي‌دهد.

  • نيش مرگ آور

زنبورها دو سه دقيقه بعد از نيش زدن مي‌ميرند به همين دليل زنبور تا احساس خطر نكند هرگز نيش نمي‌زند. پس آن‌ها را اذيت نكنيد.

  • ورودغريبه ممنوع

مي‌دانيد اگر زنبورها كار نكنند پوشش گياهي از بين مي‌رود. چطور؟ يعني گرده‌ي گلي جا به جا نمي‌شود بنابراين گياهي هم رشد نمي‌كند. زنبورها بيش از 20000 گونه هستند. در هر كندو، زنبور ملكه، زنبور كارگر و زنبور نر زندگي مي‌كنند. ملكه بر روي مغز زنبورها كاملا كنترل و نفوذ دارد يعني با فرستادن سيگنال‌هايي كار آن‌ها و ورود و خروج آن‌ها را كنترل مي‌كند و از آن‌ها سيگنال‌هايي دريافت مي‌كند كه متوجه مي‌شود اين زنبور غريبه است يا خودي!

  • مهندس وزوزي

شگفت‌آورترين ويژگي زنبور ساختن خانه‌هاي شش ضلعي است و جالب است بدانيد اين خانه‌ها را يك زنبور نمي‌سازد. بلكه 4 تا 5 زنبور در ساختن آن همكاري مي‌كنند، اما وقتي همگي به مركز خانه مي‌رسند تمام ضلع‌هاي خانه يك اندازه است. زنبور معماري ماهر است كه با مهارت زياد شهد گل‌ها را در اين خانه‌هاي شش‌ضلعي با زاويه‌اي مناسب جا مي‌دهد و رويش را با موم مي‌پوشاند تا عسل از آن نريزد.

  • دكترنيش

نيش زنبوردردرمان خيلي از بيماريهاي قلبي و عصبي‌موثراست

منبع:همشهري بچه ها

کد خبر 287346

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha