دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: گزارش جدید شرکت کسپرسکی نشان می‌دهد بیش از ۱۰۰ بانک و موسسه اقتصادی در سرتاسر جهان قربانی سرقت سایبری بی‌سابقه‌ای شده‌اند.

هکر

براساس گزارش BBC، شركت كسپرسكي مبلغ سرقت شده از اين بانك‌ها را در حدود يك ميليارد دلار اعلام كرده و مي‌گويد اين سرقت فراگير از سال 2013 آغاز شده و همچنان ادامه دارد. به گفته اين شركت گروه تبهكاري متشكل از هكرهاي روس، اوكرايني و چيني در اين سرقت جهاني دست دارند.

شركت كسپرسكي براي رسيدگي به اين پرونده با پليس اروپا و پليس بين‌المللي همكاري دارد. كسپرسكي مي‌گويد اين سرقت‌ها در 30 كشور از جمله آمريكا، كانادا، روسيه، اوكراين، آلمان و چين انجام شده و شركت‌هاي مالي اقتصادي اين كشورها را هدف قرار داده‌است.

به گفته سينجار ويرماني رئيس مركز جرائم سايبري پليس بين‌الملل، اين حملات باري ديگر بر توانايي هكرها در سواستفاده از كوچكترين نقص امنيتي در سيستم‌هاي رايانه‌اي و شبكه‌ها تاكيد كرد.

كسپرسكي مي‌گويد شيوه اين گروه در سرقت آغازگر مرحله‌اي جديد در سرقت سايبري است، زيرا در اين شيوه كاربران آلوده پول را مستقيم از بانك‌ها سرقت مي‌كنند و به اين شكل امكان رديابي هكرهاي اصلي از بين مي‌رود.

اين گروه كه كسپرسكي آنها را كارباناك ناميده‌است، از ويروس‌هاي رايانه‌اي براي آلوده‌ساختن شبكه‌هاي شركت‌ها به بد‌افزار‌هايي شامل كنترل ويديويي استفاده كردند تا بتوانند هرآنچه روي نمايشگر كارمندان بانك‌ها و موسسات رخ مي‌دهد را ثبت كنند.

در برخي از موارد هكرها توانسته‌اند پول را از بانك به حساب‌هاي خود واريز كنند و يا به دستگاه‌هاي خودپرداز دستور دهند راس ساعتي خاص از روز پول پرداخت كند. كسپرسكي مي‌گويد ميانگين مدت زمان سرقت از هر بانك دو تا چهار ماه بوده و هربار بيش از 10 ميليون دلار از آنها به سرقت رفته‌است.

به گفته اين شركت، سرقت سايبري جديد بسيار زيركانه و حرفه‌اي بوده‌است.مركز خدمات مالي و اشتراك‌گذاري و تحليل اطلاعات، نهادي كه به بانك‌ها درباره فعاليت‌هاي تبهكارانه هشدار مي‌دهد، مي‌گويد اعضايش  اطلاعات كافي درباره گزارش جديد كسپرسكي دريافت كرده‌اند و درحال انجام‌هاي اقدام‌هاي پيشگيرانه و رديابي عليه چنين حملاتي هستند.

کد خبر 287322

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha