همشهری آنلاین: رسانه‌های خبری، جزئیات تازه‌ای از کمک رسانی هوایی آمریکا به گروه تروریستی داعش را فاش کردند.

آمریکا داعش

به گزارش ایرنا، منابع امنیتی عراق به شبکه خبری الاتجاه گفتند: ساعت یازده و 21 دقیقه صبح روز دوم فوریه (13بهمن) دو فروند بالگرد آمریکایی 'شنوک' از یک پایگاه آمریکایی در فرودگاه بین‌المللی بغداد به سوی مناطق شمال برای انجام یک ماموریت بسیار محرمانه به پرواز درآمدند.

به گفته این منابع، ستاد فرماندهی عملیات دجله در ساعت 20 مسیر حرکت این دو بالگرد را نزدیک روستای 'الخماره' و دریاچه 'حمرین' و مزرعه 'الکبیسی' و منطقه 'قره تپه' کشف کرد.

این در حالی است که بالگردهای آمریکایی ساعت 19 و 57 دقیقه در منطقه 'خان بنی سعد' از صحفه رادار محو شده و به دلیل نبود رادارهای ردیاب سطح پایین، مشخص نشد که آیا فرود آمده و یا به پرواز خود ادامه داده‌اند.

بر اساس اطلاعات دریافتی، طرف‌های عراقی از ستاد فرماندهی عملیات دجله خواسته بودند تا این موضوع را پیگیری کند و این ستاد بلافاصله از طرف آمریکایی خواستار ارائه توضیحات شد، اما هیچگونه توضیحی دریافت نکرد.

اطلاعات یاد شده نشان می‌دهد که دولت عراق توانسته است این دو بالگرد را قبل از رسیدن به فرودگاه اربیل در ساعت 21 و 45 دقیقه در برخی مناطق استان دیالی ردیابی کند. بالگرد‌های آمریکایی در آنجا والی جدید داعش در کرکوک به نام 'ابوقتیبه الجنابی' را پیاده کردند. یک خودروی لندکروز مشکی رنگ با پلاک شماره 'دهوک-557018 ' که انتظار این سرکرده گروهک تروریستی داعش را می‌کشید با سوار کردن الجنابی رهسپار خیابان المحافظه در شهر اربیل شد و او یک روز را در آنجا گذراند تا اینکه به وسیله همان خودرو به کرکوک برده شد.

چند روز پس از رسیدن ابوقتیبه الجنابی به کرکوک، عناصر گروهک تروریستی داعش حمله خود به این شهر را آغاز کردند و توانستند برخی مناطق آن را اشغال کنند و شماری از تاسیسات نفتی استان را به آتش بکشند.

این در حالی است که برخی مسئولان عراقی، آمریکا و نیروهای ائتلاف را به حمایت تسلیحاتی از داعش و انداختن سلاح و مهمات از طریق هوا برای تروریست‌ها متهم کرده و خواستار تحقیق در این باره شده‌اند.

کد خبر 287040

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha