دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۰
۰ نفر

گروه تروریستی داعش در تازه‌ترین جنایت خود ۲۱ مسیحی مصری را این بار در لیبی سر برید تا بدین‌ترتیب این گروه تروریستی ضمن توسعه بخشیدن به دایره فعالیت‌های خود، بعد از عراق و سوریه و لبنان، مصر را به‌عنوان جبهه جدیدش پشت دروازه‌های اروپا، اعلام کند.

داعش فیلمی از سر بریدن ۲۱مسیحی مصری در لیبی را منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاري الشرق‌الاوسط مصر، گروه تروريستي داعش ديروز فيلمي از سر بريدن 21صياد مسيحي مصري را در ساحل درياي مديترانه پخش كرد تا جنايتي ديگر را در كمتر از يك‌ماه پس از زنده‌زنده سوزاندن خلبان اردني رقم زند. در روزهاي گذشته، احمد نصار، رئيس اتحاديه صيادان كفر الشيخ مصر اعلام كرده بود كه گروه تروريستي فجر ليبي از گروه‌هاي وفادار به داعش، 21صياد مسيحي مصري را در شهر مصراته ليبي ربوده و به مكاني ناشناس منتقل كرده است. اين نخستين‌بار نيست كه گروه‌هاي وفادار به داعش اقدام به ارتكاب جنايت عليه مسيحيان مصري در ليبي مي‌كنند.

در ماه‌هاي گذشته گروه فجر ليبي ضمن ربودن خانواده يك پزشك مسيحي مصري، ابتدا وي و همسرش را سر بريد و چند روز بعد، جسد دختر جوان آنان نيز پيدا شد. در پي اين تحول، رئيس‌جمهور مصر ضمن تأييد صحت اين فيلم، 7روز عزاي عمومي اعلام كرد. عبدالفتاح السيسي در نطقي تلويزيوني اعلام كرد كه مصر و تمام كشورهاي دنيا با جنايتكارترين گروه‌هاي تروريستي درافتاده‌اند و مصر نه فقط از خود بلكه از بشريت در برابر اين خطر فراگير دفاع مي‌كند.

اين نخستين‌بار است كه گروه تروريستي داعش در شمال آفريقا كه دروازه ورود به اروپا تلقي مي‌شود، چنين جنايتي را مرتكب شده و فيلم آن را پخش مي‌كند. ليبي حتي در روزگار معمر قذافي نيز دروازه ورود مهاجران غيرقانوني به داخل ايتاليا و فرانسه به‌شمار مي‌رفت و اكنون در سايه حضور اين گروه‌هاي تروريستي در كناره سواحل درياي مديترانه، عملا زنگ خطر قرار گرفتن اين گروه در پشت دروازه‌هاي اتحاديه اروپا به صدا درآمده است.

مصر اما پس از محكوم‌كردن اين جنايت، اقداماتي عملي را هم آغاز كرد. ارتش مصر ديروز در بيانيه‌اي اعلام كرد كه جنگنده‌هاي مصري مواضع گروه تروريستي فجر ليبي را بمباران كرده‌اند. بنا به اين بيانيه، حملات يادشده، اردوگاه‌ها، مراكز آموزشي و انبارهاي مهمات فجر ليبي را هدف گرفت. مقام‌هاي قاهره همچنين تصاوير پرواز جنگنده‌هاي خود را پخش كردند. اين اقدام تكرار سناريوي اردن در واكنش به زنده زنده سوزانده شدن خلبانش به‌دست داعش بود و نوعي تلاش مصر براي مهار خشم مردمي و مشخصا مسيحيان تلقي مي‌شود.

در مصر مسيحيان پس از مسلمانان اكثريت ديني را شكل مي‌دهند. سربريدن مسيحيان مصري به‌دست گروه‌هاي تروريستي مدعي اسلام، مي‌تواند نوعي رويارويي ديني را در اين كشور رقم زند. خاصه اينكه مصر پتانسيل اين منازعات را دارد. مصر همچنين اعلام كرد كه در حال رايزني براي تشكيل يك نيروي نظامي عربي به‌منظور حمايت از امنيت اردن و كشورهاي حوزه خليج‌فارس است. بدر عبدالعاطي، سخنگوي وزارت خارجه مصر ديروز اعلام كرد كه مصر از اين ايده حمايت مي‌كند زيرا آن را عامل امنيتي براي خود و ديگر كشورهاي عربي مي‌داند. مصر در حال حاضر و در شرق كشور هم با گروه تروريستي انصار بيت‌المقدس درگير است و اين گروه ضربات شديدي را به نيروهاي امنيتي مصر در شبه‌جزيره سينا وارد آورده است.

اما در داخل ليبي كه از زمان سقوط نظام معمر قذافي تاكنون هيچ‌گاه آرام نبوده است، فرمانده نيروي هوايي، كشورهاي قطر و تركيه را به حمايت از گروه تروريستي فجر ليبي متهم كرد. صقر الجروشي در گفت‌وگو با روزنامه الجزايري الشروق گفت: شمار زيادي از كشورها ازجمله تركيه و قطر از اين تروريست‌ها حمايت مي‌كنند و بهترين نشان آن هم وارد شدن اسلحه از بندر و فرودگاه مصراته به منطقه درنه است كه اكنون امارتي براي تروريست‌ها شده است. مناطق جنوبي ليبي به‌علت جغرافياي بياباني، پس از سقوط نظام قذافي به ميداني براي تاخت‌و‌تاز گروه‌هاي تروريستي تبديل شده است. سرويس‌هاي اطلاعاتي آمريكا پيش از اين اعلام كرده بودند كه اين گروه‌هاي تروريستي جواناني را از كشورهاي تونس و الجزاير در اين مناطق آموزش نظامي داده، به سوريه و عراق مي‌فرستند.

  • داعش براي مكه و مدينه امير تعيين كرد

سخنگوي گروه تروريستي داعش اعلام كرد كه سركرده اين گروه امرايي را براي برخي مناطق ازجمله شهرهاي مكه و مدينه تعيين كرده است. به گزارش سايت پانوراما الشرق الاوسط، ابوعمر التونسي اعلام كرده كه ابوبكر بغدادي افرادي را به‌عنوان امير براي 2 شهر مدينه و مكه منصوب كرده است. داعش سپس فيلمي ويدئويي را پخش كرد كه در آن صدها نفر را نشان مي‌داد كه با امير مكه در حال بيعت هستند، اما مشخص نيست كه مكان انجام اين بيعت در كدام منطقه بوده است.

کد خبر 287392

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha