همشهری آنلاین: چند کتاب تازه ترجمه در زمینه داستان منتشر شد: رمان سوکورو تازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارتش نوشته هاروکی موراکامی، داستان بلند کتابخانه‌ عجیب هاروکی موراکامی، چاپ دوم رمان شاگرد قصاب نوشته پاتریک مک‌کیب، رمان جزیره‌ شاتر نوشته دنیس لهین و کتاب نگاهی به زندگی و آثار چخوف.

translation

به گزارش خبرنگار ادبیات و نشر ایسنا‌، رمان «سوکورو تازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارتش» نوشته هاروکی موراکامی با ترجمه امیرمهدی حقیقت، داستان بلند «کتابخانه‌ عجیب» هاروکی موراکامی با ترجمه بهرنگ رجبی، چاپ دوم رمان «شاگرد قصاب» نوشته پاتریک مک‌کیب با ترجمه پیمان خاکسار، رمان «جزیره‌ شاتر» نوشته دنیس لهین با ترجمه‌ کوروش سلیم‌زاده و کتاب «نگاهی به زندگی و آثار چخوف» نوشته جیمز لولین با ترجمه علی‌اکبر پیش‌دستی از کتاب‌هایی هستند که به تازگی در حوزه ترجمه منتشر شده‌اند.

رمان «سوکورو تازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارتش» نوشته هاروکی موراکامی با ترجمه امیرمهدی حقیقت در 302 صفحه با شمارگان 2500 نسخه و قیمت 16هزار تومان منتشر شده است.

یادداشت پشت جلد کتاب: «سوکورو تازاکی ماه‌ها در چنبره‌ مرگ گرفتار شده بود چون یک روز هر چهار دوست صمیمی‌اش به او گفته بودند که دیگر نه می‌خواهند ببینندش‌، نه با او حرف بزنند. هیچ‌وقت.

او حالا به سارا دل بسته ولی رابطه‌اش با او هم به در بسته خورده است.

«سوکورو تازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارتش» رمانی است درباره‌ عشق‌، دوستی‌ و سال‌های سال دل‌شکستگی.»

داستان بلند «کتابخانه‌ عجیب» هاروکی موراکامی با ترجمه بهرنگ رجبی در 88 صفحه با شمارگان 2000 نسخه و قیمت 12هزار هزار تومان به چاپ رسیده است.

یادداشت پشت جلد کتاب: «پسربچه‌ای تنها،‌ دختری مرموز‌، و مردی که لباس گوسفند به تنش دوخته شده‌، نقشه می‌کشند‌ از کتابخانه‌ پیچ در پیچ و ترسناکی فرار کنند‌، کتابخانه‌ای ساخته‌ تخیل بی‌مرز هاروکی موراکامی که تخصصش آمیختن واقعیت و وهم است.»

چاپ دوم رمان «شاگرد قصاب» نوشته پاتریک مک‌کیب با ترجمه پیمان خاکسار در 221 صفحه با شمارگان 2000 نسخه و قیمت 14هزار تومان منتشر شده است.

یادداشت پشت جلد کتاب: «رمان «شاگرد قصاب» بسیار تحسین شده‌، علاوه بر نامزدی بوکر و برنده شدن جایزه‌ ادبی آیریش تایمز‌، در فهرست «1001 کتابی که پیش از مرگ باید خواندِ» گاردین هم آمده، آیریش سنترال هم «شاگرد قصاب» را در لیست بیست‌تایی برترین‌های تاریخ ادبیات ایرلند آورده‌، در کنار «اولیس» جویس و «تصویر دورین گری» اسکار وایلد و «سفرهای گالیور» جانتن سویفت و «سومین پلیس» فلن اوبراین.»

رمان «جزیره‌ شاتر» نوشته دنیس لهین با ترجمه‌ کوروش سلیم‌زاده در 435 صفحه با شمارگان 1500 نسخه و قیمت 26هزار تومان به چاپ رسیده است.

یادداشت پشت جلد کتاب: ««جزیره‌ شاتر» اولین کتابی است که از دنیس لهین به فارسی برگردانده شده. ما در ایران لهین را بیش‌تر با فیلم‌های رودخانه‌ مرموز (کلینت ایستوود)،‌ بچه‌ گم‌شده (بن افلک) و جزیره‌ شاتر (مارتین اسکورسیزی) می‌شناسیم که از روی رمان‌های او ساخته شده‌اند‌. لهین دوازده رمان نوشته که تمام‌شان در فهرست پرفروش‌ترین‌های مجله‌ نیویورک تایمز قرار

کتاب‌های یادشده همگی در نشر چشمه منتشر شده‌اند.

کتاب «نگاهی به زندگی و آثار چخوف» نوشته جیمز لولین با ترجمه علی‌اکبر پیش‌دستی در 343 صفحه با شمارگان 1100 نسخه و قیمت 16هزار تومان در انتشارات ققنوس به چاپ رسیده است.

یادداشت پشت جلد کتاب: «میراث چخوف محصول یک زندگی کوتاه اما عجیب پربار و زاینده است. او صدها داستان‌، هزاران نامه و بیش از دو دوجین اثر در قالب نمایش‌، که چند فقره از آن‌ها به وقوع انقلاب در عرصه تئاتر مدرن یاری رسانده‌اند،‌ نوشته است. با این همه او نوشتن را‌، دست کم در آغاز‌، شغل اصلی خویش نمی‌دانست و آن را محلی برای کسب درآمد اضافی یا فارغ شدن از تنش‌های پیشه پزشکی‌اش درنظر می‌گرفت. او بیش‌تر دوران بزرگسالی‌اش را صرف کار در حرفه پزشکی کرد و اغلب اظهار می‌داشت: «پزشکی همسرم و ادبیات محبوبه‌ من است.» او از آموزش پزشکی برای تقویت و پرورش توان مشاهده و حس جهت بخشیدن به کار ادبی‌اش سود می‌جست.»

کد خبر 287024

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha