همشهری آنلاین: قائم‌مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور از تصویب پنج بند از ۱۰ بند سند توسعه دانش‌بنیان انرژی‌های تجدیدپذیر خبر داد و گفت: بر اساس این سند ۱۰ هزار وات انرژی بخش حرارتی کشور باید از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر تامین شود.

به گزارش ایرنا، دکتر منصور کبگانیان در حاشیه برگزاری پنجاه و نهمین جلسه ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، اظهار داشت: موادی از جمله تعاریف، اصول حاکم، چشم‌انداز، سیاست‌های کلان و اهداف سند توسعه دانش‌بنیان انرژی‌های تجدیدپذیر در جلسه این ستاد تصویب شد.

وی مهمترین هدف این سند را ایجاد تعادل برای استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر دانست و گفت: بر اساس این سند می‌بایست از انرژی خورشیدی، بادی و زمین گرمایی به طور متوازن استفاده کرد.

کبگانیان خاطرنشان کرد: دستیابی به جایگاه اول منطقه در حوزه علم و فناوری، قرار گرفتن ایران در زمره پنج کشور برتر آسیا در تولیدات صنعتی و رسیدن به سهم 80 درصدی تولیدات و بهره‌برداری از تجهیزات در افق چشم‌انداز 1404 از جمله اهداف تعیین شده در سند توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر است.

همچنین بر اساس اهداف تعیین شده در این سند، میزان صادرات خدمات فنی و مهندسی و تجهیزات باید به 10 درصد صادرات خدمات فنی و مهندسی ساخت داخل برسد.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر همچنین با اشاره به سهم پایین تولید بیوگازها در کشور، گفت: بر اساس این سند باید ظرفیت تولید بیوگازها از زباله‌های کشاورزی، حیوانی و شهری به دو هزارم مصرف گاز کشور برسد.

به گفته کبگانیان بر اساس این سند همچنین باید میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای تا افق 1404 سالیانه 10 میلیون تن کاهش یابد.

کد خبر 286936

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha