همشهری آنلاین: اجلاس سالانه کمیسیون علوم و فناوری برای توسعه پایدار کشورهای جنوب (کامستس) با موضوع انرژی‌های تجدیدپذیر در آبان ماه امسال به میزبانی دانشگاه سیستان و بلوچستان و همکاری سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار می‌شود.

برگزاری اجلاس سالانه کامستس با محوریت انرژی‌های تجدیدپذیر در ایران

به گزارش ايرنا، دبیر اجرایی اجلاس کامستس گفت: این اجلاس در روزهای 31 اکتبر تا دوم نوامبر 2016 (10 تا 12 آبان) با حضور اعضای کمیسیون علوم و فناوری برای توسعه پایدار کشورهای جنوب (COMSATS) و صاحبنظران داخلی و خارجی تشکیل خواهد شد.

دکتر "عبدالرضا صمیمی" افزود: در این گردهمایی، آخرین دستاوردها و تجربیات کشورهای مختلف در زمینه انواع انرژی‌های تجدیدپذیر از جمله انرژی خورشیدی، میکرو جلبک‌ها (میکروآلگ)، پیل‌های سوختی، انرژی باد، زمین گرمایی و انرژی امواج دریا به بحث و تبادل نظر گذاشته خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر کارگاه‌های آموزشی و نمایشگاه، ارائه گزارش عملکرد کشورهای عضو کامستس و معرفی برنامه‌های آتی پیشنهادی آن‌ها در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر از جمله برنامه‌های این اجلاس خواهد بود.

به گفته صمیمی، تاکنون کشورهای مصر، پاکستان، بنگلادش، ترکیه، هند و اسپانیا و شماری از کشورهای اروپایی برای حضور در این کنفرانس اعلام آمادگی کرده‌اند.

کمیسیون علوم و فناوری برای توسعه پایدار کشورهای جنوب (کامستس) در سال 1994 تاسیس شده و 21 کشور از سه قاره آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین در آن عضویت دارند.

از جمله اهداف کامستس می‌توان به مواردی همچون تسهیل در انتقال فناوری‌هایی با کیفیت مطلوب به کشورهای عضو، جلب توجه کشورهای در حال توسعه نسبت به ضرورت تمرکز علم و فناوری در روند توسعه و ترغیب به کوشش سازمان برای به‌کارگیری منابع جنوب در خدمت کشورهای جنوب، حمایت‌های سیاسی و مالی از ابتکارهای مشترک جدید به عنوان عامل افزایش ظرفیت‌های علمی و فناوری بومی در جهت راهبری علمی توسعه پایدار در کشورهای جنوب اشاره کرد.

کد خبر 347663

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha