همشهری آنلاین: مردم در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن با حضور گسترده روح همبستگی خود را به نمایش گذاشتند. در این راهپیمایی عظیم گزینه‌های ایرانی مقابل تهدیدات آمریکایی هم به نمایش در آمد.

۲۲ bahman

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، مراسم راهپیمایی با شکوه 22 بهمن از دقایقی پیش در تهران و همزمان در بیش از 1000 شهر و شهرستان و 5000 روستای سراسرکشور آغاز شد.

مردم همیشه در صحنه تهران نیز از ساعت 9:00 صبح از مسیرهای ده‌گانه به سوی میدان آزادی حرکت کردند.

علاوه بر حضور مسئولان کشوری و لشکری و 400 میهمان خارجی از 30 کشور جهان، امسال بیش از 265 خبرنگار خارجی و 1500 خبرنگار ، عکاس و عوامل تصویر برداری و خبری داخلی (در تهران) وبیش از 2800 خبرنگار،عکاس و تصویربردار در تمامی استانهای کشور و اکثرشبکه های صدا و سیمای جمهوری اسلامی از جمله 350 گروه خبری و تمام شبکه های برون مرزی و جام جم در تهران و تمام شبکه های استانی کشوردر مسیرهای راهپیمایی، مراسم 22 بهمن را در سراسر کشور، پوشش خبری ـ تصویری می‌دهند.

  • نمایش دستاوردهای هوافضای ایران در مسر راهپیمایان 22 بهمن

سازمان هوافضای وزارت دفاع با برپایی غرفه‌هایی در مسیر راهپیمایی، راهپیمایان روز 22 بهمن بخشی از دستاوردهای خود را به نمایش ‌گذاشتند.

در این غرفه‌ها ماکت‌هایی از ماهواره‌برهای سفیر و سیمرغ به نمایش گذاشته شده است.

رزم‌نوازان نیروی زمینی ارتش با حضور در راهپیمایی 22 بهمن به اجرای قطعات حماسی پرداختند.

  • راهپیمایان تهرانی توهین به ساحت پیامبر اعظم را محکوم کردند

راهپیمایان در طول مسیر راهپیمایی با در دست گرفتن پرچم‌های لبیک یا رسول‌الله، دست‌نوشته‌هایی در وصف صفات پیامبر اعظم و سر دادن شعار «لبیک یا رسول‌الله» توهین به ساحت رسو‌ل‌الله را محکوم کردند.

همچنین جمعی از راهپیمایان دست‌نوشته‌هایی در دست گرفته‌اند که بر روی آن به سه زبان عربی، فارسی و انگلیسی نوشته شده «من عاشق محمدم».

  • ماکت پهپاد RQ 170 ایرانی در دست راهپیمایان تهرانی

ماکت‌های پهپاد آرکیو 170 ایرانی میان راهپیمایی‌کنندگان تهرانی توزیع شد.
بر روی این ماکت جمله‌ای از امام خمینی (ره) «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» و جمله‌ای از مقام معظم رهبری «ما جهاد با صهیونیست‌ها را واجب می‌دانیم» نقش بسته است.

پهپاد آرکیو 170 آمریکایی از پیشرفته‌ترین پهپادهای آمریکایی بود که حدود سه سال پیش توسط رزمندگان سپاه به غنیمت گرفته شد و با طراحی معکوس مدل ایرانی آن چندی پیش به پرواز درآمد.

  • سلفی‌ نسل چهارمی‌های انقلاب با تصاویر جوانان سال 57

یکی از نکات جالب توجه راهپیمایی امروز این بود که نسل چهارمی‌های انقلاب با گرفتن سلفی‌هایی در صدد برآمدند تا تصاویر جوانان سال 57 را بازنمایی کنند.

  • مطالبه جوانان از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای برای حفظ حرمت خون شهدای هسته‌ای

جمعی از جوانان دهه هفتادی سرزمین ما با پوشیدن تیشرت‌هایی که شعارهای «شهدا شرمنده‌ایم» بر روی آن نقش بسته بود در شعارهای خود اعلام کردند که اجازه نخواهند داد خون شهدای انقلاب و هشت سال جنگ تحمیلی، به ویژه شهدای هسته‌ای پایمال شود.

این جوانان با سر دادن شعارهایی از جمله «رمز بزرگ پیشرفت، یک اقتصاد ذی‌نفع»، «خون شهیدان بر زمین جاری است؛ مذاکره با ‌آمریکا خواری است»، «نژادپرست مکار، آمریکای فریبکار»، «نه تحریم نه ذلت مذاکره با عزت با حفظ شان ملت»، «ملت آزاده ما بیداره فتنه دشمنان اثر نداره» ایستادگی خود را بر آرمان‌های انقلاب و نظام اعلام کردند.

این جوانان اعلام کردند از مذاکره‌ کنندگان هسته‌ای می‌خواهیم اجازه ندهند خون شهدای هسته‌ای کشورمان پایمال شود و ما برای حفظ عزت و شرف ملتمان تا پای جان خود می‌ایستیم.

کد خبر 286911

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha