همشهری آنلاین: معاون فرهنگی معاونت حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران از اجرای طرح عبور خودروها در بین خطوط از ۱۵ فروردین و اعمال جریمه در سطح شهر تهران خبر داد.

پلیس راهور

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام جعفرپور معاون فرهنگی معاونت حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران در سلسله نشست‌های «شهر، شهروند و رسانه» که با موضوع فرهنگ تردد در خبرگزاری فارس برگزار شد، اظهار داشت: برای نظارت، آموزش و همچنین کنترل ترافیک و رفع این معضل باید به چند عامل توجه شود.

وی تصریح کرد: عوامل فنی و زیرساختی - عوامل قانونی و نظارتی و عوامل فرهنگی و اجتماعی از مهمترین عواملی هستند که چنانچه مورد توجه و عنایت قرار بگیرند می‌توانیم در معضل ترافیک و رفع آن اقدام مؤثری انجام دهیم.

حجت‌الاسلام جعفرپور با اشاره به طرح در دستور کار راهنمایی و رانندگی و همچنین شهرداری تهران در خصوص عبور در خطوط سفید اظهار داشت: اجرای این طرح در همزمان با 29 اسفند می‌تواند در سطح شهر تهران مؤثر باشد.

معاون فرهنگی معاونت حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران خاطرنشان کرد: عوامل فرهنگی معضلات ترافیک 6 عامل هستند که از آن جمله می‌توان به عدم ارائه آموزش‌های مستمر - تفاوت رفتار شهروندان در دیده شدن و ندیده شدن - عدم نگاه ارزشی به موضوع ترافیک و تردد - نقش خرده فرهنگ‌ها - عدم ورود مراکز تأثیرگذار و همچنین بسنده کردن به جرایم مالی اشاره کرد.

وی اضافه کرد: چنانچه موضوع فرهنگ تردد به یک مطالبه عمومی تبدیل شود این موضوع تبدیل به یک ارزش خواهد شد و شرط رسیدن به این هدف این است که زیرساخت‌ها فراهم شود.

جعفرپور در ادامه در پاسخ به این پرسش که چرا سایر دستگاه‌ها و ارگان‌ها به کمپین آسمان آبی، زمین پاک نپیوسته‌اند گفت: متأسفانه برخی از دستگاه‌ها حساسیت لازم را به این موضوع نشان نمی‌دهند و باید بتوان در این زمینه فرهنگ‌سازی لازم را انجام داد.

معاون فرهنگی معاونت حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران خاطرنشان کرد: زمانی که موضوع ترافیک به یک مطالبه عمومی تبدیل شود قطعاً معضلات ترافیکی نیز برطرف خواهد شد و در این بخش باید رسانه‌ها و به خصوص صدا و سیما اقدامات گسترده‌ای را انجام دهند.

وی با اشاره به فرهنگسازی بستن کمربند در خودروها گفت: از زمان شروع این طرح تا پایان آن و استفاده سرنشینان از کمربند در خودروها، 70 روز زمان برد.

جعفرپور در ادامه با اشاره به اجرای طرح تردد خودروها در بین خطوط سفید گفت: در این زمینه نیز اقدامات فرهنگی صورت گرفته است و کارهای ارشادی در دستور کار قرار گرفته و طرح اشاره شده هم اکنون در مناطق 6 و 8 در حال اجرا است.

معاون فرهنگی معاونت حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده تا 29 اسفند ماه طرح اشاره شده به صورت ارشادی در سطح شهر تهران اجرا خواهد شد و پس از آن از 15 فروردین طرح اشاره شده همراه با جریمه خواهد بود.

وی اظهار امیدواری کرد: تمامی رانندگان از 15 فروردین 94 از بین خطوط سفید حرکت کنند و چنانچه این کار اتفاق نیفتد پلیس راهنمایی و رانندگی و همچنین دوربین‌های کنترل اقدام به ثبت جریمه راننده متخلف خواهند کرد.

کد خبر 286645

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha