همشهری آنلاین: زبان برنامه نویسی سوئیفت (Swift) که ماه سپتامبر توسط شرکت اپل معرفی شد توانسته تنها در چند ماه به یکی از پرطفدارترین زبان‌های برنامه نویسی تبدیل شود.

apple-swift

به گزارش Appleinsider، این زبان با هدف افزایش سرعت توسعه اپلیکیشنهای موبایل و کامپیوترهای شخصی اپل و کاهش خطای برنامه نویسان در کنار زبان Objective-C و تحت محیط Xcode منتشر شد. اکنون اپلیکیشنهای معروفی نظیر LinkedIn و Getty Images به سمت این زبان حرکت کردهاند.

اپل میگوید یک برنامه جستجوی ساده که با سوئیفت نوشته شده نسبت به همان برنامه در زبان Objective-C ۲.۶ برابر و نسبت به زبان Python ۸.۴ برابر سرعت دارد. تیم کوک مدیرعامل اپل میگوید استقبال از زبان سوئیفت غیر منتظره بوده به طوری که در یک ماه اول عرضه نسخه شماره ۶ محیط برنامه نویسی Xcode بیش از ۱۱ میلیون نفر آن را دانلود کردهاند.

آمار جدید موسسه Redmonk نشان میدهد سوئیفت توانسته تنها در ۵ ماه به یکی از ۲۵ زبان برنامه نویسی پرطفدار جهان تبدیل شود. این در حالی است که زبان شرکت گوگل به نام Go پنج سال طول کشید تا به این جایگاه در بین برنامه نویسان برسد. بسیاری از مراکز آموزشی و حتی دانشگاههای جهان کلاسهای آموزشی سوئیفت را به موضوعاتی درسی خود اضافه کردهاند. دانشگاه استنفورد نیز یک دوره آموزشی مجازی در اپلیکیشن Itunes U با عنوان «آموزش iOS8 با زبان سوئیفت» منتشر کردهاست.

کد خبر 286534

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha