چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: گروهی از پزشکان متخصص آمریکایی در یک مطالعه دو ساله موفق به ارائه جدولی برای خواب افراد با توجه سن آنها شدند. آنها می‌گویند کم‌خوابی و پرخوابی عامل چاقی، دیابت و کوتاه شدن عمر می‌شود و هر گروه سنی به ساعات قابل توجهی خواب در شبانه‌روز نیاز دارد.

جدول خواب را کامل کنید

به گزارش ایرنا، این مطالعه جدید نشان می‌دهد که کودکان چهار ماهه تا 17 ساله به خواب بیش‌تر از چیزی که پیش از این توصیه می‌شد، نیاز دارند.

مطالعات قبلی نشان داده بود که کمبود خواب می‌تواند خطر ابتلای فرد به چاقی، بیماری قلبی، دیابت و کوتاه شدن طول عمر را افزایش دهد. پیش‌تر محققان اعلام کرده بودند که پرخوابی نیز عامل مشابهی برای چاقی و کوتاه شدن عمر است.

اکنون گروهی متشکل از 18 متخصص خواب، آناتومی، فیزیولوژی، کودکان، اعصاب و زنان به بررسی این موضوع پرداختند که یک فرد در هر مرحله از زندگی خود به چند ساعت خواب نیاز دارد.

این گروه پس از دو سال مطالعه و بررسی موفق به ارائه جدولی برای خواب افراد با توجه به سن آن‌ها شدند.

بر اساس این جدول، نوزادان تازه متولد شده (0 تا 3 ماهه) به 14 تا 17 ساعت خواب در روز نیاز دارند در حالی که پیش از این گفته می‌شود این گروه به 12 تا 18 ساعت خواب نیاز دارند.

کودکان (4 تا 11 ماهه) به 12 تا 15 ساعت خواب در روز نیاز دارند در حالی که این رقم قبلا 14 تا 15 ساعت بود.

همچنین کودکان نوپا (یک تا دو ساله) به 11 تا 14 ساعت خواب در روز نیاز دارند که پیش از این گفته می‌شد این گروه به 12 تا 14 ساعت خواب در روز نیاز دارند.

کودکان 3 تا پنج ساله به 10 تا 13 ساعت خواب در روز نیاز دارند که قبلا این رقم 11 تا 13 ساعت عنوان می‌شد.

کودکان 6 تا 13 ساله به 9 تا 11 ساعت خواب در روز نیاز دارد که قبلا این رقم 10 تا 11 ساعت عنوان شده بود.

نوجوانان 14 تا 17 ساله به هشت تا 10 ساعت خواب در روز نیاز دارند که پیش از این گفته می‌شد این گروه به 8.5 تا 9.5 ساعت خواب در روز نیاز دارند.

جوانان 18 تا 25 ساله نیز به 7 تا 9 ساعت خواب در شبانه روز نیاز دارند که قبلا میزانی برای این رده سنی در نظر گرفته نشده بود.

بزرگسالان 26 تا 64 ساله به هفت تا نه ساعت خواب در روز نیاز دارند که قبلا هم همین مقدار خواب برای این گروه سنی عنوان شده بود.

در این جدول برای افراد مسن بالای 65 سال که رده سنی جدیدی به شمار می‌رود هفت تا هشت ساعت خواب در شبانه‌روز در نظر گرفته است.

کد خبر 286330

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha