همشهری آنلاین: سیم کارت‌های ویژه کودکان و نوجوانان احتمالاً ظرف ۶ ماه آینده عرضه خواهد شد. هم اکنون، فروش سیم کارت به افراد بالای ۱۸ سال صورت می‌گیرد.

simcard

معاون کمیسیون تنظیم مقررات وارتباطات رادیویی با اشاره به دغدغه‌های مربوط به مسائل فرهنگی در جامعه درباره دسترسی کودکان و نوجوانان به موبایل گفت: احتمالاً ظرف ۶ ماه آینده سیم کارت‌های ویژه کودکان و نوجوانان عرضه خواهد شد.

صادق عباسی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت: هم اکنون، فروش سیم کارت به افراد بالای 18 سال صورت می‌گیرد، اما دسترسی کودکان اجتناب ناپذیر شده است.

وی افزود: همین مسئله باعث شد تا کمیسیون تنظیم مقررات، الزاماتی را تصویب کند تا اپراتورها امکاناتی فراهم کنند که سیم کارتی که پدر و مادر در اختیار کودکان قرار می‌دهند، دارای امکانات ویژه و برخی از محدودیت‌ها باشد، تا از نظر فرهنگی بتوان از کودکان صیانت کرد.

عباسی با اشاره به متداول بودن عرضه این نوع سیم‌کارت در جهان گفت: از اپراتورهای تلفن همراه خواسته‌ایم در زمان بندی مناسبی که شبکه آنها آماده باشد، این نوع سیم کارت عرضه شود.

وی در پاسخ به سئوالی درباره دسترسی این نوع سیم کارت‌ها به اینترنت افزود: در این نوع سیم کارت امکاناتی فراهم می‌شود که اپراتورها بتوانند آموزش‌های خاصی را برای کودکان و نوجوانان فراهم کنند تا اطلاع رسانی‌های مناسبی را انجام دهند و ممکن است دسترسی به برخی سایت‌ها محدود شود.

معاون کمیسیون تنظیم مقررات همچنین گفت: در این سیم کارت زمینه دسترسی آسان تر و حتی ارزان‌تر کودکان به سایت‌ها و شبکه‌های مناسب اینترنتی فراهم خواهد شد.

وی از دیگر امکانات سیم کارت‌های ویژه کودکان و نوجوانان را تماس‌های گروهی، تماس با نزدیکان و امکان اطلاع رسانی درباره سایت‌های نامناسب اعلام کرد.

کد خبر 285469

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha