یکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: روزنامه الوطن کویت روز یکشنبه در گزارشی از تاثیر منفی کاهش شدید قیمت نفت بر اقتصاد این کشور که بیش از هر کشوری بر درآمدهای نفتی متکی است ابراز نگرانی کرد.

قیمت نفت

به گزارش ايرنا، این روزنامه با اشاره به کاهش قیمت نفت به هر بشکه حدود 40 دلار در روزهای اخیر که از سال 2008 میلادی بی سابقه بوده، افزود: بدون شک این امر بر اقتصاد ملی کویت و همه کشورهای جهان که تنها بر درآمدهای نفتی متکی هستند، تاثیر منفی و غیر قابل جبرانی خواهد گذاشت.

الوطن در این گزارش به بررسی راههایی برای جلوگیری از سیر قهقهرایی اقتصاد متکی به درآمدهای نفتی کویت پرداخت و نوشت: متنوع کردن منابع درآمدی و خروج از 'اقتصاد تک محصولی' متکی به نفت تنها راه مقابله با بحران بوجود آمده در بازار درآمدهای نفتی است که درآمد ناشی از فروش آن هر روز شاهد تغییر است .

این گزارش سپس به زیان بخش های دولتی و خصوصی کویت که از بحران کنونی نفت رنج می برند اشاره کرد و افزود: برکسی پوشیده نیست که کویت به دلیل قوانین ضعیف و بی توجهی به سرمایه گذاران، یکی از کشورهایی است که آمار خروج سرمایه از آن بسیار بالا است.

الوطن نوشت: همین امر در کنار مشکل اقتصاد متکی به نفت و بیکاری جوانان، آینده مبهمی را برای وضعیت اقتصادی کشور در رقابت با اقتصاد رو به رشد جهانی رقم می زند.

کاهش قیمت نفت در ماه های اخیر علاوه بر آثار منفی درآمدی که بر اقتصاد های وابسته به این ماده دارد، از جهت تاثیر گذاری بر دیگر متغیرهای اقتصادی نیز دارای اهمیت است.

قیمت نفت که در بازارهای جهانی در ماه های اخیر کاهش قابل توجهی داشته و به کمترین سطح خود طی سالهای گذشته رسیده است، آثار متفاوتی را بر اقتصاد کشورهای تولیدکننده نفت، خصوصا کشورهای عربی منطقه خلیج فارس که تنها منبع درآمدشان نفت می باشد، گذاشته است.

کد خبر 284562

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha