یکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۴:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: کتاب عهد عتیق که برگردان فارسی آن را پیروز سیار از سوی انتشارات هرمس به بازار کتاب عرضه کرده است، در نشست ۳۰ دی شهر کتاب با حضور بهاء الدین خرمشاهی و کامران فانی و مترجم کتاب نقد وبررسی می‌شود.

عهد عتیق

به گزارش روابط عمومی شهر کتاب در این نشست که در ساعت 16 و 30 در شهر کتاب برگزار می شود اهمیت و ویژگی های این اثر مهم دینی مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

کتاب مقدس اثری فراتر از یک کتاب است و کتابخانه‌ای حقیقی است که در سنت کلیسای کاتولیک از هفتاد و سه نوشته تشکیل شده است. این نوشته‌ها دارای حجم‌های متفاوتی است و هر یک مولف و منشا و تاریخ خاص خود را دارد. پاره‌ای به عبری نگاشته شده‌اند و پاره‌ای دیگر به یونانی تالیف گشته‌اند. کتاب مقدس از دو بخش بزرگ تشکیل شده است که با عنوان «عهد عتیق» و «عهد جدید» شناخته می‌‌شود. عهد عتیق شامل نوشته‌‌های یهودی است و عهد جدید مشتمل بر نوشته‌هایی است که به مسیحیان اختصاص دارد.

به تازگی ترجمه‌ی فارسی عهد عتیق به قلم پیروز سیار و به همت انتشارات هرمس منتشر شده است.

نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه ۳۰ دی ساعت ۱۶:۳۰ به بحث و گفت‌وگو درباره‌ی «عهد عتیق» اختصاص دارد که با حضور بهاءالدین خرمشاهی، کامران فانی، مهراب صادق‌نیا و پیروز سیار در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم برگزار می‌شود.

ورود  به این نشست برای علاقه‌مندان آزاد است.

کد خبر 284488

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha