‌همشهری‌آنلاین: بان کی‌مون ، دبیر کل سازمان ملل هم‌زمان با سالگرد پایان جنگ داخلی در السالوادور برای نخستین بار به این کشور رفت و از میزان خشونت و ناامنی در آمریکای مرکزی و السالوادور اظهار نگرانی کرد.

ban ki moon

بان‌كي‌مون، دبير كل سازمان ملل هم‌زمان با سالگرد امضای توافق‌نامه صلحی که به جنگ داخلی در السالوادور در سال 1992 پایان داد برای نخستین بار به اين كشور سفر كرد و اين اظهارات را در جمع خبرنگاران اعلام كرد.

جنگ داخلی در این کشور که از سال 1979 به دنبال یک کودتا آغاز شده بود.در درگيري بین دولت نظامی السالوادور و گروه‌های مسلح چپ‌گرا بیش از 75 هزار نفر جان خود را از دست دادند.  

بان کی مون ‌ همچنين از امضاي توافق‌نامه مشترك میان احزاب سیاسی السالوادور براي گفت‌و‌گو درباره مشکلات این کشور در هفته گذشته،استقبال کرد.

به گزارش رويترز،دبيركل سازمان ملل گفت السالوادور همچنان چالش‌ها و مشکلاتی پیش رو دارد که با همكاري ملی و اقدام‌هاي قاطعانه همچون مقابله با تبعیض علیه زنان برطرف خواهد شد.

هندوراس بالاترين آمار قتل را در آمريكاي مركزي با نرخ  90.4 قتل از هر صدهزار نفر به خود اختصاص داده و السالوادور با 41.2 قتل از هر 100 هزار نفر رتبه سوم را در ناامني و خشونت دارد.

نرخ قتل و كشتار سال گذشته در اين كشور بعد از از بين رفتن آتش‌بس ميان دو گروه گانگستري بزرگ در اين كشور 60 درصد افزايش پيدا كرد و به طور متوسط به 12 كشته در هر روز رسيد.

کد خبر 284411

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha