شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: اسکیموها داخل خانه‌های یخی‌شان را با پوست حیوانات می‌پوشانند و با آتش آن را گرم می‌کنند.

skimo

شايد اغلب شما با شنيدن اسم اسكيموها ياد برف و يخ و سرما بيفتید. درسته! اسكيموها اغلب سال را در برف و سرماي قطب شمال و منطقه ی‌آلاسكا زندگي مي‌كنند؛ چون سرماي قطب جنوب بيشتر است و در آن فقط پنگوئن‌ها هستند كه مي‌توانند دوام بياورند.

اما هيچ مي‌دانستيد آن‌ها زمان كوتاهي از سال را بدون برف و يخ و در خشكي سپري مي‌كنند؟ يعني در قطب شمال زماني فرا مي‌رسد كه برف‌ها شروع به آب شدن مي‌كنند و حتي گياهان زيادي آن‌جا مي‌رويد!

  • حيوانات نمكي

اسكيمو يعني گوشت خام‌خوار. آن‌ها هنوز هم با شكار حيواناتي مثل گوزن‌شمالي، سيل دريايي، خرس قطبي ماهي و...زندگی می‌کنند. آن‌ها گوشت حيوانات را خام خام نمك‌سود كرده‌ يا در برف نگهداري مي‌كنند و در فصل‌هايي كه به خاطر يخ‌بندان سخت نمي‌توانند از خانه خارج شوند آن را مي‌خورند!

گوزن‌هاي شمالي‌ و سگ های بزرگ در زندگي اسكيموها بسيار نقش حياتي دارند. آن‌ها از گوشت و پوست و حتي شاخ اين حيوان استفاده مي‌كنند وبه وسیله سورتمه هایی که سگ ها آنها را می‌کشند جا‌به جا می‌شوند!

  • خانه‌هاي رويايي

خيلي هيجان‌انگيز است در خانه‌ي یخی زندگي كني و بتواني وسط آن آتش روشن كني. اسكيموها داخل خانه‌هاي يخي‌شان را با پوست حيوانات مي‌پوشانند و با آتش آن را گرم مي‌كنند.

چون ديوارهاي خانه يخي است و هر لحظه امكان دارد آب شود پوست حيوانات مانع از انتقال گرما به ديواره‌هاي يخي مي‌شود.به این خانه های یخی ايگلو مي‌گويند.

  • اسكيموها

اسکیموها در قطب شمال زندگی می‌کنند و در تابستان که هوا كمي گرم‌تر است و برف‌ها آب مي‌شود خانه‌هايشان را به شكل چادرهايي از پوست گوزن شمالي ياسيل دريايي مي‌سازند.

منبع:همشهري بچه ها

کد خبر 284402

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha