سه‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۳:۳۸
۰ نفر

گروه اجتماعی: مصطفی پورمحمدی، وزیر کشور از تصویب لایحه مدیریت بحران کشور در کمیسیون مربوطه مجلس خبر داد و گفت: این لایحه برای تصویب نهایی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است.

وی در نخستین همایش مدیران بحران حوادث و سوانح غیرمترقبه کشور، گفت: قانون جامع سازمان مدیریت بحران کشور تدوین شده و در آن، بودجه دستگاه‌ها تعیین و چشم‌انداز مدیریت بحران کشور نیز مشخص شده است.

به گفته وزیر کشور،  2/1درصد به بودجه عمومی کشور افزوده شده که بخشی از این افزایش بودجه به پیشگیری از حوادث و سوانح اختصاص یافته است.

پورمحمدی، ایران را به جهت پرحادثه بودن، نیازمند مجموعه‌ای کارآمد با دستورالعمل‌های روشن و عملکرد هماهنگ دانست و گفت: در سوانح و حوادث، مردم آسیب جدی می‌بینند و روال جاری زندگی آن‌ها به خطر می‌افتد، بنابراین مسئولان هر چه تلاش کنند باز هم نمی‌توان تلفات را جبران کرد.

وزیر کشور گفت: مردم ایران صبور هستند، اما مسئله جدی‌این است که باید تا جایی که‌امکان دارد سازماندهی امداد و نجات کشور تقویت شود و دردهای ناشی از حوادث به حداقل برسد.

وی، بحث ‌امداد و نجات و بازسازی مناطق آسیب دیده را «فرادستگاهی، فرابخشی و فرامنطقه‌ای» دانست و بر مشارکت تمام دستگاه‌های اجرایی و مردم برای امداد و نجات و بازسازی تاکید کرد.

وی گفت: «ستاد حوادث غیرمترقبه نیز باید قابلیت فوق‌العاده بالایی برای رویارویی با حوادث داشته باشد.»

پورمحمدی، یکی از مسائل جدی در این مسیر را تقویت زیرساخت‌ها و ایجاد آمادگی لازم برای پیشگیری از حوادث ذکر کرد و گفت: ستاد حوادث غیرمترقبه و مردم ایران باید با این نگاه به ارائه پیشنهادها برای مقابله با حوادث و سوانح بپردازند.

کد خبر 28418

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز