دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۴:۱۴
۰ نفر

گروه اجتماعی: کلیات طرح تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور در جلسه روز یکشنبه کمیسیون اجتماعی مجلس تصویب شد.

عضو کمیسیون اجتماعی با اشاره به این‌که دولت هشتم لایحه‌ای به مجلس ارائه داد تا سازمان مدیریت بحران کشور زیرنظر معاون اول رئیس جمهوری باشد، افزود: دولت نهم مجدداً این لایحه را برگرداند و پس از اصلاح، این سازمان را زیر نظر وزارت کشور قرار داد.

موسی‌الرضا ثروتی تصریح کرد: قرار است تا سازمان مدیریت بحران، شورایی را تحت عنوان شورای عالی مدیریت بحران کشور تشکیل دهد که ریاست آن با رئیس جمهوری، قائم مقامی آن را وزیر کشور، دبیری این شورا با معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور است.

وی اظهار کرد: به موجب قوانین، مجموعه وزارتخانه‌ها ملزم به همکاری بوده و 15 تن از وزرا نیز عضو شورای عالی مدیریت بحران کشور هستند.

نماینده مردم بجنورد، با بیان این‌که ساختار تشکیلاتی این سازمان بسیار محدود گسترش می‌یابد، گفت: در حال حاضر یک اداره کل در این خصوص در وزارت کشور وجود دارد که پس از تشکیل این سازمان دو اداره کل دیگر برای پیشگیری، مقابله و امداد و نجات و حوادث غیرمترقبه تشکیل می‌شود.

به گفته وی، مسئولیت شورای عالی مدیریت بحران کشور در مراکز استان‌ها با استانداران و در شهرستان‌ها با فرمانداران آن شهرستان است. ثروتی با اشاره به این‌که با تشکیل سازمان فوق، پیشگیری، مقابله و امداد و نجات حوادث غیرمترقبه در این سازمان شکل می‌گیرد، تصریح کرد: نیروهای مسلح نیز بنا بر موافقت مقام معظم رهبری با این سازمان همکاری خواهند داشت.

نماینده مردم بجنورد یادآور شد: سایر سازمان‌ها و نهادهای غیردولتی چون هلال‌احمر، بنیاد مسکن و سازمان‌های خیّریه و امداد و نجات نیز در این زمینه باید همکاری‌های لازم را به عمل آورند و وظایف کلیه بخش‌ها و وزارتخانه‌ها نیز در سازمان مدیریت بحران کشور مشخص شده است.

ثروتی خاطرنشان کرد: به گفته وزیر کشور 24 کمیته نیز در این راستا زیر نظر وزارت کشور تشکیل شده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به این‌که در جلسه کمیسیون نماینده ستاد مشترک نیروهای مسلح، نماینده هلال احمر، وزارت رفاه و تأمین اجتماعی و سایر سازمان‌های مربوطه چون مسکن و شهرسازی و بنیاد مسکن نیز حضور داشتند، گفت: وزارت رفاه به موجب قانون جامع رفاه و تأمین اجتماعی مسئولیت امداد و نجات را نیز بر عهده دارد که تاکنون به‌طور جدی به آن نپرداخته و عملی نشده است، لذا در قالب شورای عالی مدیریت بحران کشور چنین اقدامی انجام خواهد شد. عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، در پایان اظهار امیدواری کرد، با تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور، روند مدیریت بحران به نحو مطلوب‌تری انجام شود.

کد خبر 20304

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز