سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: معماری ساختمان با نمک کار تازه‌ای نیست، ولی این بار این سبک معماری در قالب رستوران نمکی در کشورمان و شهر زیبای شیراز کار شده است.

رستوران نمک -شیراز

معماري هر شهر نماد و معرفه آن شهر است. همچنين در زيبايي نماي شهر بسيار تاثير گذار است. مهندسان شهري به اين نكته بسيار تاكيد دارند. شايد بتوان به صراحت گفت؛ شهر زيبا در  دست توانمند معماران آن است.

رستوران نمک در شیراز، با طراحی ویژه و منحصر به فرد خودش حسابي مورد توجه همه قرار گرفته است. اين رستوران نمكي با زیربنای ۱۵۰ متر مربع و در دو طبقه كار شده است.

نمک به عنوان قوی‌ترین و ایمن‌ترین عنصر طبیعی با خاصیت گندزدایی جهت طراحی یک رستوران با اهداف معماری سبز مورد توجه و انتخاب شده است.

گروه طراحی اين رستوران نمكي نيز بر اساس همين نكته دست به انتخاب زده است. از نظر علمي نمک طبیعی با انتشار یون‌های cl2 و o2 هوای پیرامون خود را تصفیه كرده و در مقابل هوای الوده شهر در نقش فیلتر ظاهر مي‌شود.

رستوران نمک -شیراز

نماي بيروني رستوران

رستوران نمک -شیراز

نماي دروني رستوران نمك

رستوران نمک -شیراز

نماي از پله‌هاي رستوران نمك

رستوران نمک -شیراز

نماي ديگري از داخل رستوران نمك

رستوران نمک -شیراز

نماي بيروني رستوران نمك در شب


مهندسان طراح این پروژه با توجه به قرارگیری معادن طبیعی نمك و دریاچه‌هاي نمك در نزدیکی پروژه فرصت را غنيمت شمرده و دست به اين ابتكار زيبا زده‌اند.

آنان با طرحي زيبا کل رستوران را از اشکال مختلف نمک چون پودر، سنگ و لایه‌های فشرده نمکی ساختند كه مورد توجه عام و خاص قرار گرفته است.

به تصاوير زيباي اين رستوران نگاه كنيد و اگر روزي گذرتان به اين شهر زيباي ايران يعني شيراز افتاد، حتما از نزديك اين معماري زيبا را تماشا كرده و از خواص بسيار آن بهره ببريد.

کد خبر 284027

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha