همشهری آنلاین: دانشجویان و پژوهشگران در قالب همایش "شیمی سبز" با آخرین یافته‌ها و تحقیقات نوین در زمینه‌های گوناگون و به منظور جلوگیری از تخریب‌های محیط زیست آشنا می‌شوند.

به گزارش ایرنا، به دلیل اهمیت روز افزون مسایل زیست محیطی در زمینه‌های مختلف ضرورت دارد تا محققان و دانشجویان با همفکری یکدیگر با آخرین یافته‌های زیست محیطی دنیا آشنا شوند.

بر این اساس گروه شیمی واحد دانشگاهی یادگار امام خمینی (ره) با همکاری کمیسیون ملی یونسکو و به منظور همیاری و تبادل نظر با صنایع مختلف، دانشگاه‌ها، مراکز و سازمان‌های مرتبط در زمینه محیط زیست همایش" شیمی سبز" را 6 و 7 اسفند ماه سال برگزار می‌کند.

نانو زیست فناوری، حسگرها و بیوحسگرها، الکتروشیمی و بیوالکتروشیمی، کاتالیزورها، نانوکاتالیزورها، بیونانوکاتالیزورها و بازیافت آن‌ها، سنتز و ارائه روش‌های نوین جهت تهیه ترکیب‌های زیست سازگار، شیمی محاسباتی، مدل‌سازی و کمومتری جهت پیش‌بینی مخرب‌های زیست محیطی و ابداع روش‌هایی جهت جلوگیری از آنها، آلاینده‌های نفتی و پالایش آن در آب و خاک و روش‌های نوین در تشخیص انواع آلودگی در آب، هوا و خاک برخی از محورهای این همایش است.

روش‌های نوین جداسازی و حذف آلودگی‌ها از پساب‌ها و محیط زیست، روش‌های نوین بازیافت پسماندها به منظور استفاده مجدد با حفظ ایمنی زیستی، فناوری‌های نوین در پالایش محیط زیست (آب، خاک و هوا) همگام با ایمنی زیستی، روش‌ها و فناوری‌های نوین در حذف مناسب و یا بازیافت پسماندهای صنعتی و هسته‌ای، بررسی و معرفی فرآیندهای شیمیایی سازگار با محیط زیست در راستای توسعه پایدار و مدیریت شهری دوستدار محیط زیست، منابع انرژی‌های نو در واکنش‌های شیمیایی همگام با توسعه پایدار و تبدیل و ذخیره انرژی از طریق واکنش‌های شیمیایی یا الکتروشیمیایی از دیگر محورهای این همایش است.

همچنین مهلت ارسال چکیده مقالات به دبیرخانه همایش شیمی سبز تا 30 دی ماه تمدید شد.

کد خبر 283890

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha