همشهری آنلاین: مدیرکل دفتر پژوهش و توسعه فناوری‌های سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به ضرورت حمایت از اختراعات سبز در کشور گفت: آیین‌نامه حمایت از اختراعات سبز به زودی تدوین می‌شود.

به گزارش ایرنا، حمید راشدی در جلسه بررسی مراحل ثبت و بررسی اختراعات سبز، با بیان این که از اختراعات سبز در کشور حمایت می‌شود، افزود: آیین‌نامه نحوه حمایت از دستگاه‌ها برای داشتن اختراعات سبز تهیه و پس از تصویب، ابلاغ و اجرایی می‌شود.

‌وی اظهار کرد: قرار است یک روز در سال به عنوان "اختراعات سبز نامگذاری" شود تا در آن روز از برترین‌های این اختراعات تجلیل شود.

مدیرکل دفتر پژوهش و توسعه فناوری‌های سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با هماهنگی بین دستگاه‌های متولی امکان حمایت و تجاری‌سازی اختراعات سبز به عنوان یکی از راهکارهای موثر در رفع معضلات محیط زیستی فراهم می‌شود.

این گزارش می‌افزاید، در این جلسه بر تسریع در مراحل ثبت و بررسی اختراعات سبز در اداره کل مالکیت صنعتی و وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید و مقرر شد موضوعات اولویت‌دار محیط زیست مشخص شود تا از اختراعات در آن حوزه‌ها حمایت شود.

این نشست به منظور حمایت از اختراعات سبز با حضور مدیر کل دفتر پژوهش و توسعه فناوری‌های سازمان حفاظت محیط زیست، رییس اداره مالکیت صنعتی قوه قضاییه، مدیر کل توسعه مالکیت صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت و مدیرکل دفتر هماهنگی مراکز علمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد.

کد خبر 283658

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha