سه‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۸۶ - ۰۵:۴۸
۰ نفر

در حالی که اهالی فراری همچنان امیدوارند عناوین تیم مک‌لارن در این فصل پس گرفته شود و مقام قهرمانی به رانندگان این تیم تقدیم شود، لوئیس همیلتون در مجارستان دوباره به کورس قهرمانی برگشت و در یک مسابقه زیبا و پرهیجان سکوی قهرمانی را به خود اختصاص داد.

البته رقابت‌های امسال فرمول یک حرف و حدیث‌ زیادی در پی داشته و با توجه به قضیه جاسوس‌های مک‌لارن و مشکلات پیش آمده هیچ بعید نیست سرنوشت آن خارج از پیست مشخص شود. اما در داخل پیست هر چه هست هیجان است و جنون سرعت و البته نبوغ بی‌نظیر همیلتون.

 راننده جوان مک‌لارن در بوداپست این بار در یک حرکت زیبا و هیجان‌انگیز در همان پیچ اول از بقیه پیش افتاد و سپس رایکونن با F2007 هر چه تلاش کرد نتوانست از رقیب انگلیسی پیشی بگیرد و در نهایت دوئل سرعت و نبوغ به همیلتون و رسید.

در واقع لحظه سرنوشت ساز در اولین ایستگاه و در دور هجدهم رقم خورد جایی که همیلتون و رایکونن همزمان رسیدند و راننده انگلیسی به لطف سه ثانیه‌ای که در پیست پیش افتاده بود، توانست یک ثانیه بیشتر توقف کند و بنزین بیشتری بگیرد. همین چند ثانیه نقش تعیین کننده‌ای در نتیجه مسابقه داشت و در نهایت رایکونن با تمام تلاشی که به کار برد به رتبه دوم بسنده کرد، هر چند کم شدن اختلاف امتیاز‌ها طرفداران فراری را برای 6 گرند پری باقیمانده امیدوار کرد.

پس از این دو هایدفلد از تیم BMW در رتبه سوم ایستاد و آلونسو به خاطر اشتباهی که در دور اول مرتکب شد در مجارستان به رتبه‌ای بهتر از چهارم نرسید. فلیپه ماسا دیگر راننده فراری نیز استراتژی خاصی را برای این مسابقه طرح‌ریزی کرده بود اما نه تنها نتیجه مثبتی نگرفت بلکه توقف‌های طولانی در ایستگاه‌ها او را به پله‌ سیزدهم فرستاد.


لوئیس همیلتون پس از قهرمانی دوباره در فرمول یک با هیجان خاصی می‌گوید: «آخر هفته پرهیجانی برای کل تیم بود. توانستیم گامی بزرگ در جدول رده‌بندی برداریم. با آمادگی کامل به بوداپست آمدیم و توانستیم از فراری پیش بیفتیم و در نهایت توانستم در دوئل با کیمی که در بیشتر مسابقه مرا تعقیب می‌کرد موفق عمل کنم. مسابقه خوبی بود و ایستادن در بالاترین پله واقعا زیباست.

 احساس می‌کنم لاستیک‌های کیمی  خیلی بهتر بود و او خوب سرعت می‌گرفت. با تمام اتفاقات و بحران‌هایی که در طول  این هفته داشتیم تیم می‌توانست خیلی راحت روحیه خود را از دست بدهد و ناهماهنگ باشد اما ما سعی کردیم انرژی مثبت داشته باشیم و بالاخره توانستیم وظیفه خود را به خوبی انجام دهیم.»


کیمی رایکونن این هفته هر کاری کرد تا از حریف خود  پیشی بگیرد، نتوانست. خودش می‌گوید: «دیگر هیچ کاری نمی‌توانستم انجام دهم غیر از اینکه امیدوار به یک اشتباه همیلتون باشم. او اشتباه نکرد و مسابقه همانطوری تمام شد که شروع شده بود. واقعا در طول مسابقه هیچ  فرصتی پیش نیامد که همیلتون را پشت سر بگذارم. لوئیس خیلی    سریع بود و رتبه  دوم در این شرایط رتبه خوبی است.


امروز مهم این بود که اشتباه نکنیم و ما اشتباه نکردیم. هنوز مسابقه‌های زیادی در پیش است و ما می‌توانیم به قهرمانی امیدوار باشیم.

کد خبر 28382

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز