همشهری آنلاین: کمیته‌ ملی المپیک هند اعلام کرد، مدیریت برگزاری رقابت‌های فرمول یک با ساخت پیست در دو منطقه در حومه‌ دهلی‌نو موافقت کرده است.

به گزارش ایسنا، رقابت‌های فرمول یک به شبه قاره هم راه پیدا می‌کند. درست در میانه‌های سال 2007 میلادی بود که «برنی اکلستون» رییس کمیته‌ برگزاری رقابت‌های فرمول یک با سران کمیته ملی المپک یک هند دیدار کرده بود.

 در آن گفت‌وگو بر سر میزبانی هند بحث و گفت‌وگو شد. پیش شرط لازم بر سر این موضوع آماده کردن پیست مناسب عنوان شد.


اکلستون از مدت‌ها پیش خواستار اعطای میزبانی این رقابت‌ها به کشورهای آسیایی است. او این رقابت‌ها را به چین، بحرین، ترکیه، سنگاپور (از سال 2008) و امارات متحده عربی (از سال 2009) آورده است.


اکنون سران هندی با ساخت پیست لازم و مناسب موافقت کرده‌اند. هرمان تیلکه، که ساخت پیست در بحرین، شانگهای و استانبول را پیش از این برعهده داشت و در ساخت ورزشکار ابوظبی هم سهم عمده‌ای داشت، در نزدیکی دهلی نو پایتخت هند، دو مکان را در نظر گرفته است و در این باره گزارشی به اکلستون ارائه کرد. اکلستون با این برنامه موافقت کرده است.

سورش کالمادی، رییس کمیته المپیک هند در این باره گفت: «خوشحالم که می‌توانم اعلام کنم ما بر سر برگزاری و میزبانی رقابت‌ها در سال 2010 به توافق رسیده‌ایم. با هم این قرارداد را امضا خواهیم کرد.»

نخستین رقابت جایزه بزرگ هند به احتمال زیاد در ماه مارچ سال 2010 برگزار می‌شود. این رقابت‌ پس از مسابقات بحرین برگزار خواهد شد.

به گفته‌ کالمادی قرارداد اکلستون با هندی‌ها دست کم ده سال اعتبار خواهد داشت.

او همچنین قول داد که از این پیست در طول طول سال نهایت استفاده صورت بگیرد.

به این ترتیب هند جایگاه دیگری در رقابت‌های فرمول یک به دست خواهد آورد. این کشور از سال 2005 با نارایان کارتیکیان که راننده تیم ویلیامز BMW است در این رقابت‌ها حاضر شد.

پس از او هم ویجی مالایا میلیونر هندی با خرید تیم اسپایگر دومین هندی تاریخ رقابت‌های فرمول یک بود.

مالایا که صاحب یک خط هواپیمایی نیز هست، می‌خواهد تیمی هندی در این رقابت‌ها شکل دهد.

کد خبر 31787

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز