همشهری آنلاین: رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: گروه‌های تروریستی موجود در منطقه با وجود جنایات متعددی که انجام می‌دهند در پی ایجاد تفرقه نیز هستند و این دو اقدام را توامان با یکدیگر انجام می‌دهند.

محمدرضا نقدی

سردار محمدرضا نقدی در گفت‌وگو با تسنیم، در پاسخ به این سئوال که منشاء گروهک‌های تکفیری تروریستی منطقه چیست، اظهار داشت: امروز آمریکا از اینکه بتواند با مسلمان‌ها رو در رو شود، عاجز است و با توجه به اینکه زهر و تلخی جنگ رو در رو با مسلمان را نیز در منطقه چشیده است رو به مزدورانی آورده که با سازماندهی و کمک به آن‌ها بتواند انتقام خود را از مسلمانان بگیرد و بین مسلمان تفرقه ایجاد کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: منشا شکل‌گیری این گروه‌های تروریستی، ‌انگلیس و آمریکا هستند که می‌خواهند ناتوانی خود را از این طریق جبران کنند و این گروهک‌ها با وجود جنایات متعددی که انجام می‌دهند در پی ایجاد تفرقه نیز هستند و این دو اقدام را توامان با یکدیگر انجام می‌دهند.

سردار نقدی در مورد اینکه سرانجام این گروهک‌ها در منطقه چه می‌شود، گفت: مردم این گروهک‌های تروریستی را نپذیرفتند زیرا تلاش آنها جذب حمایت مردم از خود بود اما حوادث سوریه و شرکت پرشور مردم سوریه در انتخابات این کشور، حوادث عراق و عقب‌نشینی‌ها گسترده آنها نشان داد که نتوانستند مردم را فریب بدهد و مشخص شد که توده‌های مردم با آنها همراه نیستند.

وی با بیان اینکه گروهی که قصد مبارزه دارد باید پایگاه مردمی داشته باشد و گروهک‌های تروریستی به شدت فاقد این خصوصیت هستند، گفت: گروهی که صرفاً با اتکا به تجهیز خارجی‌ها و کمک‌های مالی و تسلیحاتی ابر‌قدرت‌ها سرپا باشد و همراهی توده مردم را نداشته باشد عاقبتی جز نابودی در انتظار آن نیست.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پاسخ به لزوم توجه به اقتصاد مقاومتی و تفاوت اقتصاد مقاومتی با ریاضت اقتصادی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی استفاده از ظرفیت‌ها برای تولید بیشتر است و نه صرفا مصرف کمتر؛ البته مسئله پرهیز از اسراف جزو اصول اقتصاد مقاومتی بوده و اقتصاد مقاومتی به معنای اقتصاد مولد نیز کاربرد دارد.

سردار نقدی عنوان کرد: در حال حاضر اگر تنها شرکت نفت ما کالاهایی را که وارد می‌کند در داخل تولید کند یا به سبد داخلی سفارش دهد چند صدهزار شغل ایجاد می‌شود و اگر به‌جای خام فروشی نفت آن را تبدیل به محصولات تمام شده کرده و آن را بفروشیم بطور کل می‌توان گفت مشکل بیکاری در جامعه حل می‌شود.

کد خبر 283698

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha