همشهری آنلاین: چاک هیگل، وزیر دفاع آمریکا، اعلام کرده است که پانزده پایگاه نظامی این کشور در سراسر اروپا با هدف ذخیره ۵۰۰ میلیون دلار در سال تعطیل می‌شوند.

۱۵ پایگاه نظامی آمریکا در اروپا تعطیل می‌شود

به گزارش بي بي سي، بیش از ۶۰ هزار تن از نیروهای ارتش آمریکا در اروپا مستقر هستند که از این تعداد بیشتر آنها در آلمان، ایتالیا و بریتانیا حضور دارند.

خبرنگار بی‌بی‌سی در امور دفاعی می گوید بسته شدن پایگاه‌های نظامی بخشی از برنامه‌ای وسیع‌تر در راستای کاهش قدرت نظامی آمریکا در اروپا و در عوض افزایش آن در منطقه آسیا و اقیانوسیه است.

نیروهای نظامی آمریکایی قرار است در راستای همین برنامه پایگاه‌های نیروی هوایی میلدن‌هال، آلکون‌بری و مولزورث در بریتانیا را ترک کنند.

پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرده است: "پایان عملیات ما در این پایگاه‌ها تا حدی فعالیت های نظامی ما در منطقه را کاهش می دهد اما توان نظامی آمریکا را به هیچ عنوان تضعیف نمی کند."

 هیگل نیز گفته است که با وجود بسته شدن پایگاه های نظامی آمریکا، این کشور نسبت به متحدان اروپایی خود متعهد می ماند.

 هیگل ضمن تشکر از کسانی که از پایگاه های هوایی آمریکایی در بریتانیا حمایت کرده‌اند گفت او این مسئله را درک می‌کند که بسته شدن آنها منجر به بیکاری تعداد زیادی از کارمندان می‌شود.

تعدادی از پرسنل نظامی که اکنون در بریتانیا، پرتغال و بعضی نقاط دیگر در اروپا حضور دارند به آلمان و ایتالیا انتقال خواهند یافت.

به عنوان مثال حدود ۳۲۰۰ پرسنل نظامی و بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ غیر نظامی بریتانیایی در پایگاه میلدن‌هال مستقر هستند.

بسته شدن این پایگاه منجر به کاهش حدود ۲۰۰۰ نیروی نظامی آمریکایی و غیر نظامی بریتانیایی خواهد شد که به گفته پنتاگون ۱۲۰۰ تن از آنها به پایگاه لیکن‌ هیث در بریتانیا منتقل و به طور دائمی در آنجا مستقر خواهند شد.

کد خبر 283581

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha