همشهری آنلاین: فعالیت عمرانی سرمایه گذار چینی برای راه اندازی قطار سریع السیر اصفهان به تهران هفته آینده آغاز می‌شود.

نریمان معاون وزیر راه و شهرسازی در جمع مسئولان استان اصفهان با اشاره به موافقت جدید وزارت راه و شهرسازی با سرمایه گذار چینی در احداث و تکمیل طرح قطار سریع‌السیر اصفهان - تهران گفت: هم اکنون سرمایه گذار چینی در مرحله اصلاح و تعیین قیمت عادلانه و منطقی است که امید می‌رود هفته آینده فعالیتهای عمرانی خود را آغاز کند.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن نیز در این نشست با اشاره اینکه در راه‌های استان اصفهان سه برابر میانگین کشور بار و مسافر جابجا می‌شود گفت: جابجایی این میزان بار در سه هزار کیلومتر راه این استان انجام می‌شود که نیاز به بازسازی و روکش آسفالت دارد.

مسعود نصر آزادانی با اشاره به مسیر ریلی اصفهان ـ شیراز گفت: راه‌آهن اصفهان شیراز تاکنون 85 درصد پیشرفت داشته است

وی افزود: برای تکمیل طرح و نصب علائم ایمنی به 450 میلیارد تومان اعتبار نیاز است .

نصرآزادانی همچنین به طرح عمرانی احداث راه‌آهن اصفهان ـ شهرکرد ـ ازنا اشاره کرد و گفت: باید برای تکمیل این خطوط ریلی ردیف بودجه‌ای در سال پیش‌بینی شود.

مدیرکل راه شهرسازی استان اصفهان نیز گفت: برای تکمیل و بهره برداری طرح قطار سریع السیر اصفهان-تهران به 8 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

محمودزاده افزود: عملیات اجرایی خط آهن سریع‌السیر قم- اصفهان به طول 240کیلومتر از ابتدای سال 1386 آغاز شده بود.

وی گفت : مسیر راه‌آهن از شهرهای قم، نیزار، دلیجان، قرقچی، میمه، مورچه خورت گذشته و به اصفهان می‌رسد.

مدیرکل راه شهرسازی استان اصفهان کاهش زمان سفر از 4 تا 5 ساعت به کمتر از 2 ساعت و ظرفیت جابجایی 35میلیون مسافر و 10 میلیون تن بار از این ویژگیهای این طرح عمرانی است.

کد خبر 283516

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha