همشهری آنلاین: ایستگاه خط مسافربری راه آهن هشتگرد- تهران روز شنبه در آیینی با حضور معاون شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گشایش یافت.

به گزارش ایرنا، با راه اندازی این ایستگاه ، بخشی از مسافران شهرستان‌های ساوجبلاغ و نظرآباد استان البرز از طریق قطار راه‌آهن بین این مناطق و تهران جابجا می‌شوند.

مسافران این شهرستان‌ها می‌توانند برای استفاده از این وسیله نقلیه عمومی راس ساعت 5:45 ،6:15 و 8:45 در ایستگاه راه آهن هشتگرد حاضر شوند.

همچنین ساعت بازگشت قطارها از تهران به سمت هشتگرد 15:30، 16:30 ، 17:30 و 19 تعیین شده است.

معاون مسافربری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در آیین گشایش ایستگاه راه آهن هشتگرد گفت: با توجه به خطرات جاده ای، برخورداری مردم از سفر ایمن ، کم هزینه و آسان یکی از برنامه‌های مهم دولت تدبیر و امید است.

 علی راشدی افزود: براساس آمار اعلام شده از سوی مسوولان ذیربط سالانه 20 هزار نفر در جاده های کشور بر اثر تصادف رانندگی جان خود را از دست می دهند و به همین دلیل دولت به دنبال ایجاد و تکمیل زیرساخت‌های ریلی است .

وی اظهار کرد:توسعه خدمات ریلی در دو بخش مسیرهای کوتاه و بلند با جدیت دنبال خواهیم کرد.

معاون شرکت راه آهن گفت: با توجه به ساخت حدود 60 هزار واحد مسکونی مهر در شهرستان‌های ساوجبلاغ و نظرآباد و انتقال بخشی از جمعیت سرریز تهران و کرج به غرب استان البرز، خدمات رسانی راه آهن نقش موثری در کاهش ترافیک منطقه دارد.

وی بیان کرد: برای ایستگاه هشتگرد چهار واگن در هر قطار در نظر گرفته شده است .

معاون مسافربری راه آهن کشور ادامه داد : پیش بینی می شود تا بهمن ماه امسال قطار هشتگرد- مشهد برای جابجایی زائران حرم رضوی راه اندازی شود.

امام جمعه شهرستان ساوجبلاغ نیز در این آئین گفت : مردم از مسوولان خدمت صادقانه و دلسوزانه می‌خواهند و هر مدیری که در پشت میز مدیریت بتواند زمینه خدمت به مردم را فراهم کند بهترین عبادت را انجام داده است .

حجت الاسلام  محمد تقی ناطقی افزود: کارهای عمرانی و خدماتی دولت در هر منطقه از کشور، مردم را به آینده امیدوارتر می‌کند.

فرماندار ساوجبلاغ نیز گفت: راه اندازی ایستگاه راه آهن هشتگرد یکی از برنامه های سال 93 بود که با حمایت مدیران کشوری به منظور خدمات رسانی به مردم شهرستان‌های ساوجبلاغ و نظرآباد محقق شد.

ابوالقاسم پالیزگیر افزود: شهرستان ساوجبلاغ در بخش حمل و نقل عمومی نیاز به توجه ویژه دارد.

شهرستان ساوجبلاغ واقع در 40 کیلومتری غرب کرج مرکز استان البرز 250 هزار نفر جمعیت دارد.

کد خبر 282159

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha