چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۵
۰ نفر

نگار شهیددخت: سرعت شبکه وای‌فای‌تان کند شده است؟ گاهی اوقات نمی‌توانید به اینترنت دسترسی داشته باشید و دلیل آن را نمی‌دانید؟

وای فای

اگر به‌طور مرتب با اين مشكلات روبه‌رو مي‌شويد، شايد اتصال واي‌فاي دستگاه شما مشكل داشته باشد اما چنانچه گاه و بيگاه در ساعات مشخصي از روز دچار اين مشكلات مي‌شويد، اين اتفاق نشان‌دهنده آن است كه شخص ديگري در حال استفاده از اينترنت شماست و وقت آن رسيده تا شبكه واي‌فاي‌تان را بررسي كنيد. اين روزها كمتر كسي را مي‌توان پيدا كرد كه از تكنولوژي واي‌فاي استفاده نكرده باشد اما يكي از مشكلات كاربران اين تكنولوژي اين است كه افراد ديگر به‌صورت پنهاني از پهناي باند آنها استفاده نكنند. متأسفانه استفاده غيرمجاز از اينترنت واي‌فاي اين روزها بسيار متداول شده است. يكي از كارهايي كه مي‌تواند شما را از شر شركاي غيرمجاز و پنهان اينترنت بي‌سيم خلاص كند، تغيير دادن رمز مودم واي فاي است.

  • دليل تغيير رمز مودم‌هاي واي‌فاي

1- جلوگيري از دزدي اطلاعات شخصي
متأسفانه خيلي‌ها اصلا متوجه اين مسئله نيستند كه هكر‌ها براي دزدي اطلاعات شخصي كاربران چه امكاناتي در اختيار دارند! سيستم عامل‌هايي كه عموم مردم از آن استفاده مي‌كنند امنيت كافي براي محافظت از اطلاعات شخصي شان ندارند و به راحتي نفوذ‌پذيرهستند. از طرفي كار‌كردن با سيستم عامل‌هاي امن‌تري مانند لينوكس براي همه ساده نيست و عموم مردم موقع كاركردن با لينوكس با مشكلات ريز و درشت زيادي مواجه مي‌شوند. شبكه‌هاي كامپيوتري بهترين راه براي هكر‌هاست تا به سيستم عامل شما (چه لپ‌تاپ وچه موبايل) نفوذ كرده و اطلاعات شخصي‌تان را سرقت كنند! تغيير مداوم رمز واي فاي دست بسياري از هكر‌ها را قطع مي‌كند! فراموش نكنيد كه تغيير رمز واي‌فاي فقط يك راه‌حل ساده است و لازم است بدانيد كه با تغيير رمز واي فاي نمي‌توان هكر‌هاي حرفه‌اي را متوقف كرد!

2- جلوگيري از دزدي شارژ اينترنت

اگر چه ريشه اين ناهنجاري فرهنگي صرفا هزينه‌هاي اينترنت نيست اما مسئله هزينه مي‌تواند انگيزه شارژ دزدي را در افراد، به‌خصوص نوجوان‌ها ايجاد كند.

  • پرينت هيجان‌انگيز از صفحات وب www. printwhatyoulike. com

printwhatyoulike ، پرينت‌گرفتن از اطلاعات سايت‌هاي اينترنتي را براي شما به يك تفريح تبديل مي‌كند! مي‌گوييد نه، آدرس سايتي را كه مي‌خواهيد از آن پرينت بگيريد در بخش مورد نظر اين سايت وارد كنيد و امكانات آن را ببينيد. فرض كنيد يك صفحه پر متن و پر عكس را باز كرده‌ايد و مي‌خواهيد از بعضي عكس‌ها و بخش‌هايي از متن (و نه همه آن) پرينت داشته باشيد. در حالت عادي نهايتش بايد همه اين صفحه را در صفحه ورودي كپي كنيد و متن و عكس‌هايي را كه نمي‌خواهيد حذف كنيد و بعد پرينت بگيريد اما اين سايت ابزارهايي به شما مي‌دهد كه با آنها در همان صفحه وب مي‌توانيد هر چه را نخواستيد به راحتي از صفحه حذف كنيد، تغيير سايز دهيد و به شكل دلخواه پرينت بگيريد.

  • حل‌المسائل تلفظ www. forvo. comگ

آنهايي كه زبان‌آموز هستند، عمدتا با تلفظ درست و دقيق واژه‌ها درگير هستند. سايت «فوروو»، تقريبا بيشتر زبان‌هاي دنيا را پشتيباني مي‌كند. در بخش زبان‌ها حتي زبان فارسي و تركي و كردي هم وجود دارد. براي استفاده، كافي‌است عضو سايت باشيد كه كاملا رايگان است. سپس زبان مورد نظر را انتخاب كنيد تا وارد همان بخش شويد و واژه‌اي را كه مي‌خواهيد وارد كنيد اگر در سايت تلفظ آن كلمه موجود باشدبرايتان با عنوان فرد تلفظ‌كننده آورده مي‌شود و مي‌توانيد تلفظ دقيق واژه را داشته باشيد و حتي امكان به اشتراك‌گذاري و دريافت آن تلفظ هم برايتان در سايت وجود دارد. هر واژه‌اي در سايت موجود نيست اما مي‌توانيد كمك كنيد تا محتواي سايت كامل شود. كافي است كه با يك ميكروفون واژه‌ها را تلفظ و در سايت بارگذاري كنيد.

  • سرعتشو زياد كن JetBoost 2

گاهي شما به سرعت بيشتري روي كامپيوتر خود نياز داريد؛ مثلا وقت‌هايي كه درگير يك كار گرافيكي سنگين مثل ويرايش ويدئو هستيد. اين برنامه در چنين شرايطي مي‌تواند با قطع‌كردن پردازش سرويس‌ها و فايل‌هاي غيرضروري سيستم عامل، حجم قابل دسترس روي Ram شما را افزايش دهد. براي اين كار هم تنها بايد برنامه را باز كنيد و روي كليد آبي بزرگ Boost كليك كنيد. وقتي كار سنگين شما تمام شد، كافي است كه روي Restore كليك كنيد تا تمام سرويس‌ها و پردازش‌هاي قبلي مجددا فعال شود. اين برنامه ضمنا به شما اجازه مي‌دهد سرويس‌هاي مورد نظري را كه مي‌خواهيد غيرفعال شوند، به‌صورت دستي هم انتخاب و ويرايش كنيد تا كارايي نهايي بهتري كسب كنيد. دقت كنيد كه اگر سيستم قديمي داريد نبايد انتظار معجزه از اين برنامه داشته باشيد.

  • اسكنر خانگي CamScanner

اپليكيشن CamScanner برنامه‌اي است كه موبايل شما را تبديل به يك اسكنر مي‌كند و ترتيبي مي‌دهد كه ديگر نيازي به دستگاه‌هاي جاگير اسكنر نداشته باشيد. تعجب نكنيد، اين برنامه طبيعتا در سخت‌افزار دستگاه شما نمي‌تواند تغييري ايجاد كند اما شرايطي را فراهم مي‌كند كه عكس‌هاي گرفته شده توسط دوربين موبايل، با افكت‌هاي مخصوص بدون اينكه افت كيفيتي به‌وجود ‌آيد، تبديل به آثاري اسكن‌شده شوند. قبل از اعمال افكت، مي‌توانيد باCamScanner حواشي اضافي عكس خود را حذف كرده و دقيقا بخشي را كه مدنظر داريد، انتخاب كنيد. تنظيمات برنامه در اين بخش به‌صورت پيش‌فرض روي گزينه Auto قرار دارد اما اگر دوست داشته باشيد مي‌توانيد خودتان افكت‌ها را كنترل كنيد و نتيجه‌اي كه بيشتر موردقبول‌تان هست را به‌دست آوريد.

  • روش تغيير رمز واي فاي در انواع مودم‌ها

تغيير رمز مودم واي فاي بسيار ساده است. كافي است چند اصطلاح ساده را ياد بگيريد. اگر اين چند اصطلاح را ياد بگيريد مي‌توانيد رمز واي فاي هر نوع مودمي (از هر برندي) را به راحتي تغيير بدهيد.
مرورگر‌تان را باز كنيد (ترجيحا فايرفاكس) از نوار آدرس واقع در بالاي صفحه به آدرس ۱۹۲. ۱۶۸. ۱. ۱ برويد.
نام كاربري و رمز عبور مودمتان را وارد كنيد (دقت كنيد نام و رمز مودم با واي‌فاي فرق مي‌كند) تا وارد صفحه تنظيمات مودم بشويد. پيش‌فرض نام كاربري و رمز عبور بسياري از مودم‌هاي اي‌دي‌اس‌ال ،admin است كه شما مي‌توانيد آن را به دلخواه تغيير دهيد.
تا اينجا همه مودم‌ها مثل هم هستند اما براي ورود به قسمت تنظيمات واي فاي ۲ راه وجود دارد كه در مودم‌هاي مختلف يكي از 2 روش اعمال شده است:
در صفحه اصلي تنظيمات مودم گزينه‌اي وجود دارد با عنوان Network كه وقتي رويش كليك مي‌كنيد صفحه ديگري باز مي‌شود كه چند گزينه دارد. گزينه‌اي با عنوان Wireless يا WiFi و يا WLAN را پيدا كنيد تا وارد صفحه تنظيمات واي‌فاي بشويد. در بخش تنظيمات واي‌فاي به قسمت Security برويد و از آنجا گزينه Password يا Preshared Key يا Passphrase را يافته و به دلخواه تغييرش دهيد.

کد خبر 283295

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha