همشهری آنلاین: رئیس اداره ایدز وزارت بهداشت گفت: تنها راه کاهش انتقال جنسی ایدز استفاده از وسایل پیشگیری است. وزارت بهداشت این نگرانی را به فرهنگستان علوم پزشکی و کمیسیون بهداشت مجلس اعلام کرده است.

ایدز

به گزارش فارس، عباس صداقت  در رابطه با عدم توزیع وسائل پیشگیری از بارداری در برخی داروخانه‌ها گفت: در برنامه‌های ما سعی شده موضوع وسائل پیشگیری از بارداری به دلیل تاثیری که در کاهش آسیب‌ها دارند از نظر بودجه و میزان عرضه در یک حد منطقی حفظ شود.

وی ادامه داد: ما هم نگران این مسئله شده‌ایم که عدم توزیع وسائل پیشگیری از بارداری به افزایش انتقال جنسی ایدز دامن بزند به همین دلیل به فرهنگستان علوم پزشکی و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نگرانی خود را ابراز کرده‌ایم چون تنها راه موثر در پیشگیری از انتقال جنسی ایدز استفاده از وسایل پیشگیری است.

رئیس اداره ایدز وزارت بهداشت گفت: متاسفانه شاهد آن هستیم که این وسایل پیشگیری با کاهش سوبسید مواجه شده‌اند و حتی قیمت آنها برای افرادی که می‌خواستند از بخش خصوصی آن را خریداری کنند افزایش یافته است.

صداقت گفت: نگران دسترسی بیماران به وسایل پیشگیری از انتقال جنسی ایدز هستیم که امیدواریم با پیگیری ما مسئولان و رسانه‌ها رفع شود.

وی در مورد نصب دستگاه خودپرداز سرنگ و وسایل پیشگیری گفت: نصب این دستگاه‌ها طرحی بود که ستاد مبارزه با مواد مخدر از طریق سازمان بهزیستی دنبال می‌کرد و در مرحله‌ای به صورت پایلوت به اجرا درآمد.

رئیس اداره ایدز وزارت بهداشت افزود: وزارت بهداشت نگران بود که آموزش و مشاوره در این زمینه حذف یا مغفول واقع شود. اینکه دستگاهی طراحی شود و بدون مشاوره و آموزش وسایل پیشگیری را بدهد نگران کننده بود.

صداقت افزود: اطلاعی از روند این سیاست در پیش گرفته شده ندارم اما 5 دستگاه خودپرداز در 5 نقطه از تهران نصب شد که اکنون فعالیت آنها متوقف شده است.

وی گفت: وزارت بهداشت مخالف این طرح نبود اما نگران حذف آموزش و مشاوره بود چون صرفاً دادن وسایل پیشگیری مشکل را حل نمی‌کند.

کد خبر 283183

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha