همشهری آنلاین: فرمانده یگان‌های ویژه نیروی انتظامی (ناجا) با خوب ارزیابی کردن شاخص‌های امنیتی در کشور، هدف از طراحی خودروها و محصولات جدید یگان ویژه را تشریح کرد.

حسن کرمی

سردار حسن کرمی در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره افزود: تجهیزات و اقدامات ویژه متناسب با سیاست بازدارندگی و کاهش هزینه در مواردی چون کنترل اجتماعات طراحی و انجام می‌شود.

وی در عین حال با بیان اینکه « در حال حاضر کشور ما از نظر شاخص‌های امنیتی در وضعیت خوبی قرار دارد» گفت: خوشبختانه مردم در اجتماعات مشکلات خودشان را مطرح می‌کنند و مشکل خاصی پیش نمی‌آید. رشد فرهنگی و اجتماعی در جامعه ما با ضریب خوبی در حال پیشروی است و با همان آهنگ نیز پلیس باید خودش را به روز کند که ما در همین راستا این سیاست را در دستور کار قرار داده‌ایم.

فرمانده یگان‌های ویژه ناجا درباره محصولات و تجهیزات جدید یگان ویژه و برخی اظهارات مطرح شدن در این باره، گفت: ما به دنبال این هستیم که ابزارهایمان بازدارنده باشند؛ بنابراین باید وسایلی را طراحی و تولید کنیم که این ویژگی را داشته باشند.

کرمی افزود: از همین رو نیازمند این هستیم که زمان بگیریم. در اجتماعات و راهپیمایی‌ها یکی از ماموریت‌های اصلی ما کنترل اجتماعات است و برای این کار نیازمند مذاکره هستیم. بدیهی است برای مذاکره و منصرف‌کردن یک جمعیت از اقداماتی که ممکن است به خشونت بکشد، نیازمند زمان هستیم و تجهیزاتی هم که طراحی و تولید کرده‌ایم با همین منظور است تا مانند سدی عمل کند و زمان کافی را در اختیار قرار دهد تا طرفین با یکدیگر مذاکره کنند و به نوعی بازدارندگی ایجاد کند.

فرمانده یگان‌های ویژه ناجا در پایان با تاکید بر وجه اجتماعی این یگان گفت: یکی از اهداف و اولویت‌های پلیس و به تبع آن یگان ویژه، اجتماعی‌کردن پلیس است و ما نیز در همین راستا حرکت می‌کنیم.

کد خبر 283084

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha