چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: فرمانده انتظامی تهران بزرگ، گفت: روزانه ۳۰ هزار تماس تلفنی با سامانه ۱۱۰ برقرار می شود که از این تعداد ۱۱ هزار عملیات پلیسی به انجام می‌رسد.

به گزارش مهر، سردار حسین ساجدی نیا صبح چهارشنبه همزمان با افتتاح سامانه پیامکی فوریت‌های پلیسی به شماره 110110 با مثبت ارزیابی کردن عملکرد این سامانه در اجرای برنامه های پلیسی و انجام عملیات‌های گوناگون گفت: تعامل بیشتر با شهروندان و قرار گرفتن در جریان همه امورات انتظامی و نظامی در سطح شهر و همچنین مشاوره انتظامی، خانوادگی و حقوقی از جمله برنامه‌های این سامانه است.

وی با اشاره به حضور افراد تحصیلکرده اعم از کارشناسان حقوقی، خانوادگی، روانشناس و روانکاو به عنوان مشاور در سامانه 110 گفت: فراهم آوردن زیرساخت‌هایی برای استفاده هرچه بیشتر شهروندان از دستاوردهای مشاوره‌ای و خدماتی این سامانه در دستور کار فرماندهی انتظامی تهران بزرگ قرار دارد.

ساجدی نیا گفت: با آغاز بکار سامانه پیامکی بخش بیشتری از شهروندان موفق به استفاده از خدمات و برنامه های اجتماعی این سامانه قرار خواهند گرفت.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: مواردی داشتیم که شهروندان با ورود سارق و یا وقوع تصادف امکان گفتگو نداشتند از این رو کارشناسان ما در فرماندهی انتظامی تهران بزرگ راه‌اندازی سامانه 110110 را اجرایی کردند تا علاوه بر همه شهروندان افراد ناشنوا نیز بتوانند از فعالیت‌های این سامانه بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه اورژانس تهران و آتش‌نشانی مجهز به سامانه پیامکی نیستند، گفت: پلیس تهران بزرگ اعلام آمادگی می‌کند که مسائل مربوط به این دو حوزه را نیز از طریق پیامک اعلام رسیدگی کند.

سردار ساجدی‌نیا درباره زبان مورد استفاده برای تایپ پیامک گفت: شهروندان می‌توانند هم از زبان فارسی و هم از زبان انگلیسی برای ارسال پیامک استفاده کنند فقط درج دقیق آدرس و نوع اتفاق نیز باید در پیامک قید شود.

وی در مورد مزاحمت‌های احتمالی از طریق سامانه پیامکی 110110 این سامانه یک سامانه فوریتی است اما اگر مزاحمتی صورت بگیرد درست مانند مزاحمت‌های تلفنی که با سامانه 110 برقرار می‌شود افراد خاطی شناسایی و مورد پیگرد قضایی قرار می‌گیرند.

ساجدی‌نیا با اشاره به اینکه 99 درصد مزاحمت‌های تلفنی سامانه 110 مورد پیگرد قضایی گرفته‌اند افزود: شهروندان در صورت امکان در موقع بروز حوادث با سامانه 110 تماس گرفته و از ارسال پیامک بی‌مورد به سامانه 110110 خودداری کنند.

ساجدی‌نیا میانگین حضور پلیس در صحنه را 7 دقیقه اعلام کرد و گفت: در مورد چگونگی سنجش صحت پیامک‌های ارسالی کارشناسان 110 درست مثل تماس‌های گفتاری حمل را بر صحت وقوع ماجرا می‌گذارند و حتما به آدرس اعلام شده عملیاتی اعزام می‌کنند.

بنا بر این گزارش، سامانه پیامکی 110110 صبح امروز آغاز به کار کرد.

کد خبر 286320

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha