همشهری آنلاین: تیم ملی فوتبال ایران در آخرین بازی تدارکاتی خود قبل از شروع رسمی مسابقات جام ملت‌های آسیا با یک گل از سد عراق گذشت.

تیم ملی فوتبال

به گزارش ایسنا، تیم ملی فوتبال ایران در آخرین بازی تدارکاتی پیش از جام ملت‌های آسیا 2015 با ترکیبی از بازیکنان اصلی و ذخیره توانست با نتیجه یک بر صفر تیم عراق را شکست دهد. سردار آزمون در دقیقه 56 تک‌گل تیم ایران را به ثمر رساند.

کارلوس کی‌روش در نیمه نخست تا حدودی ترکیب دوم تیم ملی را با پیراهن‌های قرمز رنگ به میدان فرستاد که عبارت بودند از: علیرضا بیرانوند، مرتضی پور‌علی گنجی، امید ابراهیمی، وریا غفوری، وحید امیری، رامین رضائیان، سروش رفیعی، هاشم بیگ‌زاده، مهرداد پولادی، سردار آزمون و کریم انصاری فرد. در مقابل تیم عراق از چندین بازیکن اصلی‌ خود در ترکیب استفاده کرد.

کی‌روش در نیمه دوم و از دقیقه 60 کم‌کم بازیکنان اصلی را به میدان فرستاد و به ترتیب محسن فروزان، آندرانیک تیموریان، رضا قوچان‌نژاد، علیرضا جهانبخش، اشکان دژاگه، جواد نکونام وارد زمین شدند.

نیمه اول:

دو تیم در نیمه نخست شروع نسبتا پایاپایی داشتند اما کم‌کم تیم عراق با سرعت بیشتر خود سعی در استفاده از فضاهای کنار برای نزدیک شدن به دروازه ایران را داشت اما پاس‌های آخر از سوی بازیکنان ایران جمع می‌شد.

اولین موقعیت نسبتا خطرناک بازی در دقیقه 15 بود که ضربه عراقی‌ها به سمت چهارچوب دروازه ایران آمد و بیرانوند آن را جمع کرد اما تنها دو دقیقه بعد آنها فرصت بهتری بدست آوردند اما بی‌ثمر بود.

در دقیقه 20 تیم ایران با نفوذ از جناح راست و ارسال سانتر روی دروازه موقعیت خوبی را بدست آورد و نهایتا وحید امیری در موقعیت تک‌به تک توپ را به بالای دروازه فرستاد.

تیم عراق در این نیمه بیشتر صاحب توپ و میدان بود اما تقریبا هر دو تیم روی ضدحملات صاحب فرصت‌های گلزنی می‌شدند. در دقیقه 38 عراق به دروازه ایران نزدیک شد اما پاس از جناح راست به داخل محوطه جریمه توسط مدافعان تیم ملی دفع شد.

تیم ایران که در ضدحمله خطرناک‌تر از حریف بود در دقیقه 42 باز هم فرصت دیگری را از دست داد؛ دروازه‌بان عراق شوت وحید امیری را دفع کرد و وریا غفوری در فاصله 2 متری دروازه خالی، توپ را به بالای دروازه فرستاد.

نیمه دوم:

عراقی‌ها این نیمه را که با بارش شدید باران همراه شده بود، هجومی‌تر آغاز کردند و در دقیقه 49 فرصت گلزنی بدست آوردند که داور آن را آفساید اعلام کرد. در دقیقه 50 حمله‌ای از سوی بازیکنان ایران شکل گرفت و مهرداد پولادی توپ را روی دروازه سانتر کرد اما مهاجمان نتوانستند استفاده مطلوبی داشته باشند.

اما در دقیقه 56 سردار آزمون از ضربه سری که از میانه میدان بدست آورد، با یک توسر توپ، حرکت انفرادی رو به جلویی انجام داد و با نزدیک شدن به دروازه با بیرون پا توپ را به کنج دروازه عراق فرستاد.

5 دقیقه بعد عراقی‌ها سانتری را از جناح چپ روی دروازه فرستادند که توپ به صورت غیرعمد به دست مهرداد پولادی که روی زمین بود برخورد کرد و داور پنالتی گرفت. بازیکنان ایران از جمله پولادی و انصاری‌فرد کاپیتان تیم ایران در این مسابقه، اعتراض‌های شدیدی به داور داشتند. نهایتا یونس محمود بازیکن سرشناس عراقی‌ها با یک ضربه چیپ توپ را به بالای دروازه زد تا این فرصت عراق هم از دست برود.

در دقیقه 66 محسن فروزان که 6 دقیقه قبل‌تر به جای علیرضا بیرانوند وارد زمین شده بود، شوت خطرناک از جناح چپ عراقی‌ها را دفع کرد.

بازی در ادامه با حملات بیشتر عراقی‌ها و دفاع ایران همراه بود. آنها البته فرصت خطرناک چندانی بدست نیاوردند و در دقیقه 80 هم نتوانستند از ضربه ایستگاهی بدست آمده استفاده کنند.

در دقیقه 85 ملی‌پوشان پشت محوطه جریمه حریف صاحب ضربه ایستگاهی شد که اشکان دژاگه آن را به بالای دروازه زد.

خطاهایی که بازیکنان عراق روی بازیکنان ایران انجام می‌دادند اعتراض شدید نیمکت تیم ایران بویژه کی‌روش را به همراه داشت.

شوت یکی از بازیکنان عراق در دقیقه 89 هم از نزدیکی دروازه ایران عبور کرد که اگر در چهارچوب بود با توجه به موقعیت فروزان درون دروازه، می‌توانست گل شود.

در دقیقه 91 وحید امیری دومین فرصت طلایی خود را از دست داد و بار دیگر در موقعیت تک به تک توپ را به بالای دروازه فرستاد.

این مسابقه از ساعت 18 به وقت استرالیا (10:30 به وقت تهران) در ورزشگاه کوچکی در 80 کیلومتری شهر سیدنی در حضور حدود 3 هزار تماشاگر آغاز شد اما رفته رفته بر تعداد آنها اضافه شد و به حدود 5 هزار نفر رسید. حدود 1000 نفر از آنها را تماشاگران ایرانی و عراقی تشکیل می‌دادند که تعداد ایرانی‌ها بیشتر بود. این ورزشگاه در ضلع روبروی جایگاه سکویی نداشت و تماشاگران روی چمن وسیع آن منطقه نشسته بودند. همچنین پرچم بزرگی از ایران روی این فضا پهن شده بود. تعدادی از لیدرهای ایرانی با حمایت فدراسیون فوتبال به استرالیا رفتند و با حضور در تماشاگران ایرانی، شرایط را برای تشویق تیم ملی بوجود آورده بودند؛ البته این در حالی است که خبرنگاران ایرانی هنوز امکان مالی حضور در استرالیا را پیدا نکرده‌اند.

تیم ایران در گروه سوم مسابقات جام ملت‌ها با تیم‌های بحرین، قطر و امارات هم‌گروه است و بیست و یکم دی‌ماه در اولین مسابقه به مصاف تیم بحرین می‌رود. تیم عراق نیز در گروه چهارم جام ملت‌ها با تیم‌های ژاپن، اردن و فلسطین هم‌گروه

کد خبر 283065

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha