چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: سرمربی تیم ملی ایران پس از ورود به ملبورن به اظهارنظر در مورد شانس کم ایران در جام ملت‌های آسیا پرداخت.

carlos queiroz

به گزارش ایسنا، تیم ملی فوتبال ایران که برای شرکت در جام ملت‌های آسیا در استرالیا به سر می‌برد، یکی از شانس‌های نخست قهرمانی در این تورنمنت به حساب می‌آید اما وقتی به صحبت‌های کارلوس کی‌روش گوش می‌کنیم، می‌بینیم که او شانسی کم برای تیمش قائل است.

دستیار آلکس فرگوسن در منچستریونایتد و سرمربی پیشین رئال مادرید و تیم ملی فوتبال پرتغال از سال 2011 هدایت تیم ملی فوتبال ایران را به دست دارد و با این تیم به جام جهانی 2014 در برزیل هم رسید. تیم او روز یکشنبه مقابل بحرین در ملبورن قرار می‌گیرد. او وقتی به همراه تیمش به این شهر رسید، از امیدهای کم تیمش برای قهرمانی در این رقابت‌ها حرف زد و اعلام کرد روند آماده‌سازی آنها نبه دلیل نبود منابع مالی آنطور که می‌خواست، نبوده است.

وقتی از کی‌روش سوال شد که آیا ایران با داشتن تجربه جام جهانی در کارنامه‌اش به تیم بهتری بدل شده است، وی بلافاصله گفت: نه.

کی روش افزود: همه چیز بدتر شده است. به خاطر این که ما دوران آماده‌سازی را که باید می‌داشتیم، نگذراندیم. وقتی با آماده‌سازی بد تیم روی همه چیز قمار می‌کنید، شانسی که دارید بسیار کمتر از گذشته است.

تیم ملی ایران پس از جام‌جهانی تنها در دو دیدار رسمی شرکت کرده است. پیروزی یک بر صفر مقابل کره جنوبی و تکرار همین نتیجه مقابل تیم ملی فوتبال عراق.

کی‌روش در این خصوص هم گفت: تنها مساله ای که به تیم ما ضربه می زند همین آماده سازی بد است. روند آماده سازی تیم من به اندازه ای که باید می بود نبود تا بتواند با خواسته ها و رویاهایی که وجود دارد همخوانی داشته باشد. فدراسیون فوتبال ایران با برخی مشکلات رو به رو بود. مشکلات مالی که همین امر موجب شد آنها نتوانند ما را حمایت کنند. ما باید برای حضور در استرالیا اردوها و بازی های بیشتری انجام می دادیم. شما نمی توانید از تیمی که از جولای تاکنون فقط دو بازی انجام داده انتظار زیادی داشته باشید. این کافی نیست اما اکنون می‌توانم روی روحیه بازیکنانم حساب کنم. آنها ذهنیتی قوی دارند و می توانند با وجود این شرایط، همه چیز را به توازن برسانند.

کی روش از نظر رزومه کاری قوی ترین مربی حاضر در جام ملت های آسیا است. او کنار فرگوسن کار کرده و هدایت رئال مادرید را هم به دست داشته است. او سرمربی کریستیانو رونالدو در تیم ملی فوتبال پرتغال در جام جهانی 2010 هم بوده است. بدبینی کی روش به شرایط کنونی تیم تحت امرش شاید برای کارشناسان کمی عجیب باشد. با توجه به این که تیم او در جام جهانی عالی کار کرد.

وی در این زمینه به خبرنگار "سیدنی مورنینگ هرالد" گفت: تورنمنتی مانند جام ملت های آسیا همیشه شرایط سخت خودش را برای همه تیم ها داشته است؛ به خصوص برای آنهایی که رویاهای بزرگی در سر دارند. ما از نظر ذهنی آماده هستیم تا برای پیروزی در هر دیداری بجنگیم و در همه آنها به پیروزی برسیم اما کاری که باید انجام دهیم این است که به دیدار بعدی مان فکر کنیم. می دانیم که اگر در دیدار نخست خوب نتیجه نگیریم، دیدار دومی برای ما وجود نخواهد داشت. این یک کار ساده است. باید روی دیدار با بحرین تمرکز کنیم. پس از آن روی دیدارهای بعدی هم همین کار را می کنیم.

کی روش ادامه داد: ما کمی از نظر آب و هوایی به مشکل خورده ایم. هوا برای ما خیلی گرم و شرجی است.

کی روش بر این باور است که نمایش آنها در جام جهانی هواداران ایرانی را راضی کرده است. وی در این خصوص هم گفت: فکر می کنم اولویت حضور ما در این تورنمنت این است که برای کشور ایران افتخار کسب کنیم. ایران کشوری نیست که انتظار داشته باشیم می تواند قهرمان جام جهانی شود اما ما مقابل حریفان بزرگی که داشتیم سر افکنده نبودیم. بازی مقابل آرژانتین، وقتی لیونل مسی در ترکیب تیم حریف است و داور مسابقه هم کارش را به خوبی انجام نمی‌دهد، همه چیز برای ما سخت می‌شود. داور باید از این که برای ایران پنالتی نگرفت، ناراحت باشد. اگر در آن دیدار مساوی می‌کردیم، می‌توانستیم بگوییم نتیجه‌ای که شایسته‌اش بودیم را کسب کردیم.

کد خبر 283419

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha