همشهری آنلاین: فیلم «آزادی مشروط» به کارگردانی «حسین مهکام» جایگزین حکایت عاشقی به کارگردانی «احمدرضا رمضان‌زاده» در بخش نگاه نو شد و «حکایت عاشقی» در بین فیلم‌های منتخب بخش سودای سیمرغ جشنواره قرار گرفت.

آزادی مشروط

به گزارش تسنيم؛‌ هیات انتخاب این رویداد پس از بررسی و ارائه گزارش دبیرخانه، فیلم حکایت عاشقی ساخته احمدرضا رمضان‌زاده به این نتیجه رسید که فیلم یاد شده دومین ساخته بلند این کارگردان سینما است.

در فهرست اعلام شده بخش «نگاه نو»، «فیلم حکایت عاشقی» به عنوان فیلم اول ذکر شده که پس از بررسی و ارائه گزارش دبیرخانه جشنواره، ‌ مشخص شد که سازنده این فیلم، ‌ با فیلم دیگری به نام «بشیر» به عنوان کارگردان اول در جشنواره فیلم فجر سال 1373 شرکت کرده است. به همین دلیل این فیلم از بخش «نگاه نو» حذف و فیلم «آزادی مشروط» که واجد بیشترین امتیاز در میان فیلم‌های بیرون مانده از فهرست بود، ‌ جایگزین آن شده است.

لازم به تذکر است که فیلم «حکایت عاشقی» در بخش سودای سیمرغ مورد ارزیابی قرار گرفت، ‌ که به فهرست نهایی نیز راه پیدا کرده است.

«بشیر» ساخته بلند سینمایی احمدرضا رمضان‌زاده در جشنواره سیزدهم فیلم فجر به عنوان نخستین اثر این فیلمساز به نمایش درآمده بود.

این اثر سینمایی یک فیلم 16 میلیمتری بود که در جشنواره سیزدهم فجر در بخش مسابقه فیلم‌های اول و دوم حضور داشت و یک بار شانس خود را امتحان کرد.

شایان ذکر است فیلم حکایت عاشقی به بخش سودای سیمرغ سی و سومین جشنواره فیلم فجر راه یافته است.

کد خبر 282821

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha