همشهری آنلاین: رئیس انجمن سینمای جوانان با اشاره به برگزاری ششمین دوره جشنواره «نماز و نیایش به روایت دوربین» خاطرنشان کرد: سینما بیشتر از سخنرانی، خطابه و منبر می‌تواند در گسترش ارزش‌های دینی اثرگذار باشد.

نماز و نیایش به روایت دوربین

به گزارش ایسنا، حبیب ایل‌بیگی با بیان این مطلب بر ضرورت گسترش ارتباط جامعه دینی و سینما تأکید کرد و افزود: در دنیای جدید نمی‌توان هنر را به عنوان یک رسانه نادیده گرفت، ضمن اینکه این زبان بسیار اثرگذار است.

وی که روز 13 دی‌ماه در نشست خبری جشنواره «نماز و نیایش به روایت دوربین» سخن می‌گفت، اضافه کرد: این جشنواره در سه بخش فیلم کوتاه، فیلمنامه و عکس در قم برگزار می‌شود.

عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره نماز و نیایش با اشاره به برقراری ارتباطات مناسب میان هنرمندان و متخصصان دینی افزود: در این دوره از جشنواره با بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی «اسراء» که زیر نظر حجت‌الاسلام جوادی آملی اداره می‌شود، همکاری داریم.

ایل بیگی همچنین ابراز امیدواری کرد که سلسله نشست‌هایی برای برقراری ارتباط دو طرفه میان هنرمندان و متخصصان علوم معرفتی برگزار شود.

رییس انجمن سینمای جوانان ادامه داد: در این نوع جشنواره‌ها، استعدادها شناخته می‌شوند و ما باید امکان رشد آن‌ها را فراهم کنیم.

به گفته او، این جشنواره از روز دوشنبه 15 دی‌ماه با حضور در محضر حجت‌الاسلام جوادی آملی و با اقامه نماز ظهر و عصر در محضر ایشان آغاز می‌شود و در این برنامه دکتر حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی نیز حضور خواهد داشت.

ایل بیگی سپس به تشریح آمار آثار رسیده به این دوره از جشنواره پرداخت و افزود: امسال 272 فیلم کوتاه، 915 عکس و 304 فیلمنامه به ما رسید که از این میان 39 فیلم، 42 عکس و 11 فیلمنامه با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

به گفته او، داوری آثار در بخش فیلم بر عهده منوچهر محمدی، هادی ناییجی و محمدمهدی عسگرپور است. شورایی مرکب از هادی مقدم‌دوست، مجید شیخ‌انصاری و مهدی بنکدار نیز داوری آثار در بخش فیلمنامه را بر عهده دارند، ضمن اینکه حسین حیدری، یدالله عبدی و داود عامری داوران بخش عکس هستند. این جشنواره 18 دی‌ماه همزمان با شب میلاد پیامبر به کار خود پایان می‌دهد و برگزیدگانش معرفی می‌شوند.

در ادامه این نشست که در محل دفتر انجمن سینمای جوانان برگزار شد، فرید فرخنده‌کیش معاون مناطق و استان‌های این انجمن در سخنانی یادآور شد: خوشبختانه علاقه‌مندی به سینمای دینی وجود دارد، اما کافی نیست و این بخش نیازمند پژوهش است به همین دلیل قرار است دبیرخانه دائمی جشنواره نماز و نیایش در شهر قم تشکیل شود.

او با تأکید بر ضرورت توجه به امر پژوهش متذکر شد: سینما می‌تواند ابزاری برای گسترش دین در سراسر جهان باشد و ما در همین راستا نشست‌های معرفتی و فرهنگی را با حضور اساتید حوزه و سینما در کنار نمایش آثار، برگزار می‌کنیم.

فرخنده‌کیش خاطر نشان کرد: قرار است همزمان با برگزاری جشنواره سه نشست معرفتی با موضوع «امام خمینی و راهبرد هنر و سینمای دینی»، «نماز، انسان و زندگی» و «قامت شخصیت نماز در گستره تاریخ» در کنار دو نشست فرهنگی با موضوع «صدا در سینما» با حضور محمدرضا دل‌پاک و کارگردانی با حضور مجتبی راعی برگزار شود.

وی همچنین از بازدید از لوکیشن فیلم سینمایی «محمد (ص)» ساخته مجید مجیدی همزمان با آیین پایانی این جشنواره خبر داد.

در ادامه این نشست حبیب ایل‌بیگی از پیش‌بینی مجموعه‌ای با موضوع نظرات امام خمینی (ره) و نماز و نیایش خبر داد و گفت: قرار است همزمان با جشنواره، بازدیدهایی از محل‌های خاصی در قم مانند کوچه محل زندگی آیت‌الله بهجت و... داشته باشیم.

رئیس انجمن سینمای جوانان خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم زمینه حمایت از تولید آثار را فراهم آوریم، ضمن اینکه کوشیدیم در این دوره از جشنواره از انتخاب آثار شعاری بپرهیزیم.

ایل بیگی در پایان ابراز امیدواری کرد: با حضور مدیران جدید در سازمان صداوسیما، زمینه‌ای برای پخش فیلم‌های مستند و کوتاه از سوی این رسانه فراهم بشود.

به گزارش ایسنا، جشنواره «نماز و نیایش» با دبیری مدیرکل ارشاد قم برگزار می‌شود و انجمن سینمای جوان به عنوان برگزارکننده و شورای سیاست‌گذاری با آن همکاری دارد.

کد خبر 282957

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha