همشهری آنلاین: بابک حمیدیان با ۵ فیلم امسال هم پرکارترین بازیگر جشنواره فیلم فجر است و در بین بازیگران زن نیز مهتاب کرامتی با سه فیلم در بخش اصلی و یک فیلم در بخش فیلم‌های اول، بیشترین حضور را دارد.

فجر ۳۳

به گزارش  ایسنا، بابک حمیدیان که سال گذشته با 5 فیلم در جشنواره فيلم فجر حضور داشت و سیمرغ بهترین بازیگر مکمل مرد را دریافت کرد، امسال هم با فیلم‌های «اعتراف ذهن خطرناک»، «روباه»، «شکاف»، «مرگ ماهی» و «من دیگو مارادونا هستم» در بخش اصلی حضور دارد و مهتاب کرامتی هم که سال گذشته سه فیلم در جشنواره داشت، امسال با سه فیلم «ارغوان»، «عصر یخبندان» و «مزار شریف» در بخش اصلی و «جامه‌داران» در بخش نگاه نو حاضر است.

از دیگر بازیگران پرکار این دوره می‌توان به نادر فلاح اشاره کرد که سه فیلم «خانه دختر»، «خداحافظی طولانی» و «طعم شیرین خیال» را در بخش اصلی دارد و فیلم «دریا، ماهی و پرنده» هم از او در بخش فیلم‌های هنر و تجربه به نمایش درمی‌آید.

هومن سیدی که به عنوان کارگردان، فیلم «اعتراف ذهن خطرناک» را در بخش اصلی دارد، ضمن بازی در این فیلم، دو فیلم دیگر را نیز با عنوان «بوفالو» و «من دیگو مارادونا هستم» را در جشنواره دارد.

فرهاد اصلانی دیگر بازیگر سه فیلمه‌ی جشنواره است که با «دوران عاشقی»، «عصر یخبندان» و «مشرف به کوچه بی‌نام» در بخش اصلی جشنواره حاضر است. گوهر خیراندیش هم سه فیلم «ایران برگر»، «رخ دیوانه» و «شیفت شب» را در بخش اصلی دارد.

باران کوثری و نازنین بیاتی بازیگرانی هستند که هر کدام دو فیلم در بخش اصلی و یک فیلم در بخش نگاه نو دارند.

کوثری «خانه دختر» و «مشرف به کوچه بی‌نام» را در سودای سیمرغ و «جامه‌داران» را در نگاه نو دارد و بیاتی هم با «رخ دیوانه» و «طعم شیرین خیال» در سودای سیمرغ و «نزدیک‌تر» در نگاه نو حاضر است.

پگاه آهنگرانی نیز فیلم «خانه دختر» را در بخش اصلی و سه فیلم «جامه‌داران»، «نزدیک‌تر» و «موقت» را در بخش فیلم‌های اول دارد.

از بازیگرانی که دو فیلم در بخش اصلی جشنواره دارند؛ می‌توان به بهرام رادان با «حکایت عاشقی» و «عصر یخبندان»، شهاب حسینی با «دوران عاشقی» و «طعم شیرین خیال»، سعید آقاخانی با «خداحافظی طولانی» و «من دیگو مارادونا هستم»، پانته‌آ پناهی‌ها با «بوفالو» و «من دیگو مارادونا هستم»، طناز طباطبایی با «رخ دیوانه» و «مرگ ماهی»،حمید گودرزی با «روباه» و «ایران برگر»، سحر دولتشاهی با «شکاف» و «عصر یخبندان» و پآنته‌آ بهرام با «مرگ ماهی» و «مشرف به کوچه بی‌نام» اشاره کرد.

علی مصفا ضمن اینکه فیلم «مرگ ماهی» را در بخش اصلی دارد، با فیلم «چاقی» و «در دنیای تو ساعت چند است؟» در بخش نگاه نو نیز حضور دارد.

از دیگر بازیگرانی که دو فیلم در بخش‌های مختلف جشنواره دارند می‌توان به پرویز پرستویی («بوفالو» و «دو»)، لیلا حاتمی («دوران عاشقی» و «در دنیای تو ساعت چند است؟»)، نیکی کریمی («مرگ ماهی» و «چهارشنبه 19 آبان»)، امیر آقایی («شیفت شب» و «چهارشنبه 19 آبان»)، پارسا پیروزفر («شکاف» و «نزدیک‌تر»)، ساره بیات («خداحافظی طولانی» و «ناهید»)، شیرین یزدان‌بخش («بهمن» و «نزدیک‌تر»)، نگار جواهریان («اعتراف ذهن خطرناک» و «موقت»)، صابر ابر («رخ دیوانه» و «نزدیک‌تر»)، همایون ارشادی («ماهی سیاه کوچولو» و «دریا و ماهی پرنده»)، مصطفی زمانی («جامه‌داران» و «ماهی سیاه کوچولو»)، شاهرخ فروتنیان («چهارشنبه 19 آبان» و «آزادی مشروط») و فاطمه معتمدآریا («بهمن» و «یحیی سکوت نکرد») اشاره کرد.

مریلا زارعی بهترین بازیگر زن سال گذشته جشنواره، امسال فیلم «ماهی سیاه کوچولو» را در بخش نگاه نو دارد و رضا عطاران دیگر بازیگر برگزیده سال پیش مانند شبنم مقدمی بهترین بازیگر مکمل زن، فیلمی را در جشنواره ندارد.

میلاد کی‌مرام هم که سال گذشته برای بازیگری دیپلم افتخار دریافت کرد از غایبان این دوره محسوب می‌شود، در حالی که با انتخاب فیلم «360 درجه» سام قریبیان که متقاضی جشنواره‌ی فجر بود،می‌توانست غایب نباشد.

از بازیگرانی که در این دوره جشنواره با یک فیلم در بخش اصلی حضور دارند؛ می‌توان به حامد بهداد، رویا تیموریان و بهناز جعفری با «خانه دختر»، بیتا فرهی با «دوران عاشقی»، ساعد سهیلی و بیژن امکانیان با«رخ دیوانه»، مرجان شیرمحمدی و جلال فاطمی با «روباه»، هانیه توسلی با «شکاف»، محمدرضا فروتن، لیلا زارع و سحر قریشی با «شیفت شب»، پریوش نظریه با «طعم شیرین خیال»، آنا نعمتی با «عصر یخبندان»، ریما رامین‌فر با «مرگ ماهی»، حسین یاری و مسعود رایگان با «مزار شریف»، فرشته صدروفایی با «مشرف به کوچه بی‌نام»، گلاب آدینه، ویشکا آسایش و جمشید هاشم‌پور با «من دیگو مارادونا هستم»، مهدی احمدی با «ارغوان»، میترا حجار با «خداحافظی طولانی»، رویا نونهالی با «اعتراف ذهن خطرناک»، سهیلا گلستانی با «بوفالو»، مهدی فقیه با «تا آمدن احمد»، محسن تنابنده، اسماعیل خلج و احمد مهران‌فر با «ایران‌برگر» اشاره کرد.

حمید فرخ‌نژاد و لادن مستوفی با «چاقی»، پژمان بازغی و نوید محمدزاده با «ناهید»، رامبد جوان، هنگامه قاضیانی و حسین پاکدل با «آزادی مشروط» و الناز شاکردوست با «مبارک» دیگر بازیگران یک فیلمه‌ی، خارج از بخش اصلی هستند.

شقایق فراهانی بازیگر پنج فیلمه سال گذشته با یک فیلم «ارغوان» در بخش اصلی حضور دارد.

علی نصیریان با «ایران برگر»، پرویز پورحسینی با «دوران عاشقی» و مهتاب نصیرپور با «دو» بازیگرانی هستند که پس از سال‌ها فیلمی را در جشنواره دارند.

به گزارش ایسنا،در بین بازیگران این دوره جشنواره احمدعلی حامد در فیلم «بهمن» در مقابل همسرش فاطمه معتمدآریا به ایفای نقش پرداخته و علی اوسیوند و حمیرا ریاضی دیگر زوج بازیگری هستند که در فیلم «شرف‌ناز» مقابل هم قرار گرفتند. در فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟» زهرا حاتمی در کنار دخترش لیلا حاتمی و دامادش علی مصفا به ایفای نقش می‌پردازد. همچنین امیرکیان نجف‌زاده فرزند کامران نجف‌زاده در فیلم «شکاف» به عنوان بازیگر حضور دارد.

از بازیگرانی هم که شهرتشان در سینما به واسطه حضور در حرفه دیگری بوده است، می‌توان به کریستف رضاعی آهنگساز اشاره کرد که در فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟» مقابل دوربین رفته است.

در این جشنواره علاوه بر غیبت بازیگران پیشکسوتی چون عزت‌الله انتظامی، جمشید مشایخی و داود رشیدی بازیگران جوان‌تری چون مهناز افشار، یکتا ناصر و امین حیایی و... فیلمی را در میان آثار نهایی ندارند.

کد خبر 282949

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha