نوجوان ۱۵ ساله‌ای که ۴۰ روز پیش در جریان جنایتی هولناک در شهرستان بروجرد دست به قتل معلم فیزیک در سر کلاس زده بود، در پایتخت دستگیر شد.

معلم

تحقيقات نشان‌ مي‌دهد كه پسر نوجوان در پايتخت نيز با فردي درگير شده كه درنهايت از سوي پليس بازداشت و با هويت جعلي راهي كانون اصلاح و تربيت شده بود.در نخستين روز آذرماه، جنايتي هولناك در كلاس اول دبيرستان حافظيه شهرستان بروجرد رخ داد كه مردم اين شهر را شوكه كرد.

آن روز زماني كه محسن خشخاشي، دبير فيزيك دبيرستان سرگرم تدريس بود، در كلاس باز شد و دانش‌آموز 15ساله‌اي به نام محمد در ورودي كلاس ظاهر شد. معلم جوان او را مي‌شناخت و مدت‌ها بود كه محمد شاگردش بود. محسن خشخاشي مي‌خواست درباره غيبت و عدم‌حضور محمد در كلاس از او بپرسد كه ناگهان پسر نوجوان درحالي‌كه چاقوي آشپزخانه در دست داشت به طرفش حمله كرد و چند ضربه به او زد. كلاس در شوك فرو رفته بود و دانش‌آموزان آنچه را كه مي‌ديدند، باورشان نمي‌شد.

با سر و صدا و فريادهاي كمك‌خواهي آنها، بقيه معلمان نيز در جريان ماجرا قرار گرفتند و طولي نكشيد كه آمبولانس اورژانس راهي محل حادثه شد. همه اين اتفاقات در حالي رخ داد كه خبري از محمد نبود و او ناپديد شده بود. معلم 38ساله به بيمارستان منتقل شد و هر چند در ابتدا تصور مي‌شد كه از خطر مرگ نجات يافته و درمان خواهد شد اما ضربات چاقويي كه به گردن و بدنش وارد شده بود، آنقدر عميق بود كه درنهايت او جانش را از دست داد.

به‌دنبال اين ماجرا تحقيقات براي دستگيري عامل اين جنايت شروع شد اما نوجوان 15ساله ناپديد شده بود و كسي از مخفيگاهش خبر نداشت. بررسي‌ها نشان مي‌داد كه محمد از حدود 6‌ماه پيش دچار مشكلات روحي شده بود؛ طوري كه گاهي وقت‌ها با خودش حرف مي‌زد و مدام پرخاشگري مي‌كرد. روز حادثه قرار بود همراه پدر و مادرش نزد يك روانپزشك برود اما پيش از رفتن به آنجا پدرش تصميم گرفت سري به مدرسه پسرش بزند و كارنامه ميان‌ترم او را بگيرد. به اين ترتيب پدر و پسر وارد دبيرستان شدند و يكراست به دفتر رفتند.

پس از اينكه كارنامه ميان‌ترم در اختيارشان قرار گرفت، از آنجا كه نمرات پسر نوجوان پايين بود، از آنها خواسته شد كه سري به مشاور بزنند. اتاق مشاور دبيرستان روبه‌روي همان كلاسي بود كه پسر نوجوان در آن درس مي‌خواند. وقتي پدر او وارد اتاق مشاور شد، محمد كه ظاهرا از نمرات پايينش عصباني بود، به سمت كلاس رفت و بعد از بازكردن در كلاس، با چاقوي آشپزخانه كه در جيبش بود به سمت معلم فيزيك حمله‌ور شد و چند ضربه به گردن و بدن او وارد كرد و پس از آن نيز پا به فرار گذاشت.

با اين اطلاعات تحقيقات براي دستگيري دانش‌آموز جنايتكار ادامه يافت. اين در حالي بود كه انتشار خبر جنايت، مردم شهر را شوكه كرد. آنهايي كه محسن خشخاشي را مي‌شناختند، از اينكه وي دچار چنين حادثه‌اي شده بود، شگفت‌زده شده بودند؛ چراكه معلم فيزيك مرد خوش‌اخلاق و دلسوزي بود كه هميشه آموزش و يادگيري دانش‌آموزان برايش اهميت بسيار زيادي داشت و هيچ‌گاه با دانش‌آموزانش دچار اختلاف و مشاجره نشده بود.

درحالي‌كه روزها از حادثه گذشته بود، جست‌وجوي مأموران براي يافتن محل اختفاي قاتل نوجوان ادامه يافت تا اينكه سرنخ‌هايي در اختيار پليس قرار گرفت كه نشان مي‌داد محمد در تهران به سر مي‌برد. سرهنگ احمدي‌تبار، جانشين فرمانده انتظامي لرستان به همشهري گفت: بررسي‌هاي ما نشان مي‌داد كه پسرنوجوان پس از جنايت به تهران گريخته است. او 10روز بعد از قتل معلم، در يكي از محله‌هاي پايتخت با جواني درگير شد كه در نهايت با حضور پليس دستگير شد.

وقتي مأموران او را به كلانتري بردند، وي هيچ مدرك شناسايي همراهش نبود و به همين دليل خودش را با نام مستعار و جعلي معرفي كرد. به اين ترتيب قاضي دستور انتقال او به كانون اصلاح و تربيت را داد و اين پسر نوجوان در همه اين مدت با نام جعلي در كانون به سر مي‌برد. با اين اطلاعات، تيمي از كارآگاهان جنايي استان لرستان راهي پايتخت شدند و با هماهنگي قضايي محمد را بازداشت كردند. پسر نوجوان پس از دستگيري به لرستان منتقل شد تا در تحقيقات پليس انگيزه‌اش از ارتكاب اين جنايت مشخص شود.

کد خبر 282628

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha