زن ۴۶ ساله خود را فارغ‌التحصیل مالزی، استاد دانشگاه، وکیل دادگستری و یک فرد بانفوذ در دانشگاه‌های کشور معرفی می‌کرد تا بتواند دست به کلاهبرداری از طعمه‌های تحصیلکرده‌اش بزند.

متهم

نخستين شكايت از اين زن خرداد امسال در اداره پليس شهر رشت ثبت شد. شاكي فارغ‌التحصيل مقطع فوق‌ليسانس در يكي از دانشگاه‌هاي رشت بود كه از مدت‌ها قبل به‌دنبال كار مي‌گشت تا اينكه در دام زن كلاهبردار گرفتار شد. اين مرد جوان در تشريح ماجرا به مأموران گفت: مدت‌ها بود كه علاقه داشتم در دانشگاه اردبيل مشغول به‌كار شوم تا اينكه با زني آشنا شدم كه مي‌گفت مدرك دكتري رشته كامپيوتر را از دانشگاهي در مالزي دريافت كرده اما چون هنوز كارهاي مربوط به تسويه حساب با دانشگاه را انجام نداده، مدركش به دستش نرسيده است.

اين زن مدعي بود كه نفوذ زيادي در دانشگاه‌هاي مختلف و آشنايايي در مجلس دارد. وقتي از علاقه‌ام به‌كار در دانشگاه اردبيل باخبر شد، گفت كه نماينده اين شهر را به خوبي مي‌شناسد و مي‌تواند كاري كند كه من در دانشگاه آنجا استخدام و مشغول به‌كار شوم. من هم كه حرف‌هاي او را باور كرده بودم، مدارك مورد نياز را در اختيارش قرار دادم و حتي وقتي مدعي شد كه بابت انجام اين كار بايد 10ميليون تومان پرداخت كنم، اين مبلغ را از اقوام و آشنايان قرض گرفتم و به‌حساب او واريز كردم. ولي پس از مدتي اين زن ناپديد شد و ديگر به تماس‌هايم پاسخ نداد. اين همه اظهارات مرد جوان نبود چرا كه وي در ادامه از دومين كلاهبرداري زن شياد نيز پرده برداشت. وي گفت: از آنجا كه حرف‌هاي اين زن را باور كرده بودم، يكي از دوستانم را به او معرفي كردم. دوستم هم مثل من تحصيلكرده بود و مي‌خواست عضو هيأت علمي يكي از دانشگاه‌ها شود. اين زن به او گفت كه به راحتي مي‌تواند كارهاي عضويت او در هيأت علمي دانشگاه را انجام دهد و با اين بهانه 8ميليون تومان از وي گرفت اما سر او هم كلاه گذاشت و ديگر خبري از وي نشد.

  • شكايت‌هاي سريالي

پس از اظهارات نخستين شاكي، تحقيقات براي شناسايي و دستگيري زن كلاهبردار شروع شد. هنوز ردي از او به‌دست نيامده بود كه مأموران با شكايت‌هاي مشابه ديگري نيز روبه‌رو شدند. شكايت‌هايي كه نشان مي‌داد اين زن از افراد ديگري نيز با همين شگرد كلاهبرداري كرده است. بررسي‌ها نشان مي‌داد كه زن هزار چهره‌ با معرفي خود به‌عنوان استاد دانشگاه، عضو هيأت علمي يا وكيلي بانفوذ كه آشنايان زيادي در مجلس دارد طعمه‌هايش را از بين دانشجويان يا فارغ‌التحصيلان مقطع فو‌ق‌ليسانس انتخاب مي‌كرد و به آنها وعده گرفتن وام‌هاي ميليوني، عضويت در هيأت علمي يا استخدام در سازمان‌ها و ادارات دولتي مي‌داد. سپس به بهانه‌هاي انجام كارهاي اداري از آنها مبالغي ميليوني دريافت مي‌كرد.

  • دستگيري در قرار صوري

درحالي‌كه تعداد شاكيان اين زن به 8نفر رسيده بود، مردي با پليس تماس گرفت و سرنخ مهمي در اختيار مأموران قرار داد. او گفت كه زن هزار چهره‌ قرار است به بهانه گرفتن وام ميليوني از وي مبلغي دريافت كند اما چون او از ماجراهاي كلاهبرداري‌هاي اين زن خبر داشته، تصميم گرفته موضوع را به پليس خبر دهد. با اطلاعاتي كه اين مرد در اختيار مأموران قرار داد، آنها راهي محل قرار شدند و توانستند زن هزار چهره‌ را زماني كه براي دريافت پول آمده بود در بندرانزلي دستگير كنند.

سرهنگ فلاح كريمي، رئيس پليس آگاهي استان گيلان با بيان اين خبر گفت: بازجويي از متهم نشان مي‌دهد كه او با انتشار كارت تدريس، خودش را دكتر معرفي مي‌كرد و مدعي مي‌شد كه بيش از 17سال سابقه كاري دارد و در زمينه‌هاي مختلفي ازجمله نرم‌افزار، مكانيك و عمران تدريس مي‌كرده است. تا‌كنون 8شاكي اين زن شناسايي شده‌اند و شاكيان احتمالي مي‌توانند براي پيگيري شكايت خود به اداره آگاهي رشت مراجعه كنند.

کد خبر 282511

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha