علی ابراهیمی : با گذشت بیش از ۲ هفته چانه زنی برای کاهش ۱۰درصدی قیمت نان، سرانجام ضرب الاجل ۴۸ ساعته اتاق اصناف موجب شد تا با توافق اتحادیه نانوایان اصلاحیه جدید نرخ نان از دیروز در تهران اجرایی شود.

نان

معاون برنامه‌ريزي و اشتغال استانداري تهران با اشاره به جلسه روز گذشته براي رفع ابهامات نانوايان براي اجراي اصلاحيه نرخ نان به خبرنگار ما گفت: با اين نشست اتحاديه نانوايان كاهش 10درصدي نرخ انواع نان سنتي در تهران با اصلاح نرخ يا افزايش وزن چانه خمير از ديروز را پذيرفته و به نانوايي‌ها ابلاغ كرد. نعمت‌الله تركي با رد ادعاي نانوايان در زمينه احتمال بازنگري در اصلاحيه نرخ نان در تهران تأكيد كرد كه اتحاديه نانوايان قبلا نيز مصوبه كارگروه تنظيم بازار را پذيرفته و امضاي كرده بود اما ابهاماتي در مورد تخصيص آرد سهميه‌اي داشت كه مقرر شد تا كارگروه تشكيل شده براي بررسي اين موضوع، سهميه آرد معوق را براساس نرخ‌هاي مصوب زمان خريد تخصيص دهد. وي از تشديد برخوردهاي نظارتي با افزايش فعاليت گشت‌هاي مشترك براي رصد بازار آرد و نان خبر داد و تأكيد كرد: مصوبه كاهش 10درصدي نرخ نان از تاريخ تصويب لازم الاجراست.

  • ابلاغ پيامكي نرخ به نانوايان

رئيس اتحاديه نانوايان استان نيز با تأييد اجراي مصوبه كاهش 10درصدي نرخ نان در تهران و شميرانات به خبرنگار ما اعلام كرد كه اجراي اين مصوبه از ديروز به نانوايان سنتي تحت پوشش اتحاديه از طريق پيامك ابلاغ شده و همه نانوايي‌ها ملزم به رعايت اصلاحيه نرخ نان هستند. قاسم زراعتكار در مورد علت تأخير در نصب نرخنامه جديد اين اتحاديه در واحدهاي صنفي نانوايي سنتي تهران و شميرانات افزود: با هماهنگي اتاق اصناف كشور نرخنامه جديد نان در حال تكثير است و طي 3 الي‌4روز آينده به نانوايي‌ها ارائه خواهد شد. محمد محمدي، مديركل تعزيرات استان تهران نيز با بيان اينكه معيار نظارت و بازرسي‌ نان مصوبه 23آذر‌ماه كارگروه تنظيم بازار بوده است به خبرنگار ما اعلام كرد كه طي 2هفته گذشته نانواياني كه كاهش 10درصدي نرخ نان را اعمال نكرده به جرم كم‌فروشي و گرانفروشي جريمه شده‌اند.

کد خبر 282521

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha