گروه اجتماعی: مدیر مشمولین ستاد کل نیروهای مسلح، شرایط جدید معافیت مشمولان نخبه را اعلام کرد.

سردار موسی کمالی گفت: به موجب مقررات، 100 نفر اول آزمون سراسری مقطع کارشناسی رشته ریاضی فیزیک، 50 نفر اول رشته‌های علوم تجربی، 50 نفر اول علوم انسانی و 20 نفر اول رشته هنر به عنوان استعداد برتر شناخته شده و خدمت سربازی را با انجام یک پروژه تحقیقاتی انجام داده و پس از طی دوره آموزش نظامی کارت پایان خدمت دریافت خواهند کرد.

وی درباره شرایط اعزام مشمولان وظیفه خصوصاً افرادی که در کنکور سراسری امسال قبول شده‌اند، اعلام کرد: برابر مصوبه مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا، مشمولان دیپلم و پیش‌دانشگاهی متولد نیمه دوم هر سال می‌توانند اعزام خود را تا نیمه دوم سال بعد به تعویق انداخته و مجدداً در کنکور شرکت کنند.

وی افزود: مشمولان دیپلم و پیش‌دانشگاهی سه ماهه اول و سه ماهه دوم هر سال به ترتیب در 18 آبان و 18 آذر سال اخذ دیپلم و در سن 19 سال تمام به خدمت اعزام می‌شوند، لیکن مشمولان دیپلم و پیش دانشگاهی متولد نیمه دوم می‌توانند در اجرای مصوبه مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا تا نیمه دوم سال بعد، اعزام خود را به تعویق انداخته و مجدداً در آزمون دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی شرکت کنند.

سردار کمالی ادامه داد: همچنین مشمولانی که در شهریور موفق به اخذ دیپلم می‌شوند در 18 اسفند همان سال و مشمولانی که در دی ماه موفق به اخذ دیپلم و یا پیش‌دانشگاهی می‌شوند از هجده مهر سال بعد به خدمت اعزام می‌شوند.

وی درباره اعزام مشمولان فوق‌دیپلم و بالاتر و مشمولان انصراف از تحصیل در دانشگاه‌ها، اظهار کرد: مشمولان فوق‌دیپلم و بالاتر حداکثر شش ماه پس از فراغت از تحصیل فرصت دارند که خود را جهت انجام خدمت دوره ضرورت معرفی کنند، در غیر این صورت غایب محسوب می‌شوند و چنانچه در مدت فوق (شش ماه) در مقاطع بالاتر قبول شوند، حق ادامه تحصیل دارند.

وی افزود: مشمولانی که با توجه به معافیت تحصیلی در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی اشتغال به تحصیل دارند، حق انصراف ندارند و در صورت انصراف باید به خدمت اعزام شوند.

مدیر مشمولین ستاد کل نیروهای مسلح ضمن اعلام شرایط معافیت و به تعویق انداختن خدمت سربازی گفت: کلیه افراد ذکور در سالی که وارد سن 19 سالگی می‌شوند (18 سال تمام) در شمول قانون خدمت وظیفه قرار می‌گیرند و جهت تعیین تکلیف وضعیت نظام وظیفه احضار و باید با اخذ دفترچه راهنمای وظیفه عمومی از مراکز پستی سراسر کشور و تکمیل و ارسال آن به سازمان وظیفه عمومی وضعیت نظام وظیفه خود را روشن کنند و در سالی که وارد سن 20 سالگی می‌شوند (19 سال تمام) به خدمت اعزام می‌شوند که اعزام آنان در نوزدهم ماه متولد صورت می‌گیرد، لذا هر کسی که سال تولد خود را با عدد 18 جمع کند، سال احضار و با عدد 19 جمع کند، سال اعزام خود را به دست می‌آورد.

کد خبر 28249

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز